Diuen els nostres Estatuts que un dels principis i senyes d'identitat de la nostra organització és ser un sindicat d'homes i dones. Segons aquesta afirmació, totes les persones que formem CCOO ens comprometem a lluitar per aconseguir la igualtat real entre homes i dones i a lluitar contra la discriminació per raó de gènere. Per portar a terme aquest compromís es van crear, a totes les estructures del sindicat, les Secretaries de la Dona, des d'on s'ha estat articulant i dirigint la tasca. En els últims 40 anys les dones d'aquest país hem avançat moltíssim en drets i igualtat d'oportunitats, i podem dir amb orgull que les Secretaries de les Dones de CCOO hem aportat molt, però també és veritat que encara ens queda molt camí per recórrer, moltes fites a aconseguir.

L'actual panorama de profunda crisi econòmica, social i ètica, unides a les polítiques que apliquen els actuals governs de dretes, estan acabant no solament amb els drets socials i laborals, sinó també amb moltes llibertats civils, especialment les que afecten a les dones. Tant és així que actualment gran part de la nostra tasca consisteix en defensar conquestes del passat que crèiem ja consolidades.

Silvia Espinosa
Secretaria de la Dona
Federació de Sanitat CCOO de Catalunya

Notícies Dona