Un informe de CCOO revela que l'ocupació en la Sanitat privada creix el doble que a la pública

15 de set. 2017, 5:09 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 15 de set. 2017, 5:13 ]

L'informe de la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO) sobre les dades d'en l'Enquesta de Població Activa (EPA) del segon trimestre del 2017 posa de manifest un increment de persones assalariades en el sector sanitari de 31.500 amb respecte al mateix període de l'any anterior, arribant a un total de 954.000. En concret, al sector privat es registren 17.800 professionals més que en el primer trimestre de l'any i 20.000 més en comparació amb el segon trimestre del 2016, fet que suposa el doble que la Sanitat pública, que va augmentar en 8.000 respecte al primer trimestre de l'any i 11.600 si es compara amb el segon trimestre del 2016

En termes generals, aquest últim informe de la FSS-CCOO de l'evolució de l'ocupació en el sector sanitari situa en 954.000 el total de persones assalariades en el sector, 26.000 més que en el primer trimestre d'aquest any. I si comparem les dades del mateix període de 2016 observem un augment de 31.500; aquest volum de persones assalariades és la xifra més alta del segon trimestre dels últims sis anys.

No obstant això, el més destacable de l'anàlisi és que aquest augment de professionals assalariats en el sector sanitari és el doble en la Sanitat privada que a la pública. Mentre que en el sector privat es registren 17.800 professionals més que en el primer trimestre de l'any i 20.000 més en comparació amb el segon trimestre del 2016, fet que suposa el doble que la Sanitat pública, que va augmentar en 8.000 respecte al primer trimestre de l' any i 11.600 si es compara amb el segon trimestre del 2016.

Temporalitat
Des de la FSS-CCOO es denuncia que el major problema a què s'enfronta el sector són les altes taxes de temporalitat, que se situa en el 28,3%; tot, el lleuger descens respecte al primer trimestre del 2017 (-0,3%), pel que fa al segon trimestre de 2016 va augmentar (+ 1,2%).

La feminització de la temporalitat es fa patent en el sector, amb 5 punts més de temporalitat en dones (29,6%) que en homes (24,3%). Una situació que és més evident en la Sanitat pública, amb una diferència de 10 punts superior en dones (34,7%) i en homes (24%).

No obstant això, les jornades a temps parcial tenen una important significació en el sector privat amb un 20,28% de les persones assalariades, mentre que al sector públic arriba al 6,23%.

Conclusions
A la Sanitat pública , el segon trimestre de 2017 va tancar amb 609.200 persones assalariades, la qual cosa ha significat un creixement de 16.500 respecte al primer trimestre i de 11.600 sobre el segon trimestre de 2016. La temporalitat és un factor estructural en la Sanitat pública ; pel que fa al segon de 2016 augmenta 0,7%, tot i la disminució de l'1,6% respecte al primer trimestre. L'acord per a l'ocupació en l'Administració Pública impulsat per CCOO haurà de corregir en 3 anys aquests índexs de temporalitat fins a arribar al 8%.

A la Sanitat privada continua el creixement interanual, situant-se les persones assalariades a 344.570. La temporalitat en el segon trimestre de 2017 va ser de 21,6%, un 1,6% més que en el segon trimestre del 2016 i un 1,2% en relació al primer trimestre d'aquest any. La taxa de temporalitat comença a afermar-se en la Sanitat privada amb el deteriorament en la qualitat de l'ocupació que això suposa. La parcialitat se situa en el 20,3%, convertint-se en un factor de flexibilització laboral costat de la temporalitat, en un sector ocupat majoritàriament per dones.