Toxo valora la paralització de la privatització sanitària a Madrid i demana a la ministra Mato que obri espais de diàleg social que evitin conflictes futurs

29 de gen. 2014, 6:43 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

"La sanitat pública ha de ser de titularitat i gestió pública en la seva totalitat"

La reunió mantinguda aquest matí pel secretari general de CCOO, Ignacio Fernández Toxo, i el secretari confederal de Protecció Social i Polítiques Públiques, Carlos Bravo amb la ministra de Sanitat i Serveis Socials, Ana Mato, ha girat al voltant de la necessitat obrir espais d'interlocució en les matèries que centraran els debats públics en el futur immediat: el finançament del sistema públic de salut i la suficiència de la seva cartera de serveis, la coordinació sociosanitària, el reforçament del sistema de dependència, i la futura Llei de Mútues .

La ministra Mato amb Toxo i Carlos Bravo

Iganacio Fernández Toxo, ha destacat la necessitat que, per evitar conflictes com el viscut amb el procés de privatització del sistema madrileny de salut, des del Ministeri de Sanitat i Serveis Socials s'obrin espais d'interlocució i diàleg social en els principals temes que centraran el debat públic en el futur immediat. En aquest punt, s'ha plantejat la conveniència de reforçar els espais d'interlocució per discutir sobre el sistema públic de salut, en concret l'impacte de les mesures de retallada i la necessitat de millorar el seu finançament, la reivindicació sindical per a la tornada al seu universalitat, la necessitat de coordinar sobre criteris d'equitat i suficiència la cartera de serveis, el paper de la provisió pública i privada, les noves modalitats de gestió entre les que destaquen les anomenades unitats de gestió clínica, la política de recursos humans i la necessitat de millorar la informació, transparència i bon govern del sistema públic de salut. Pel que fa a la coordinació sociosanitària, s'ha posat èmfasi en la necessitat que el govern obri un procés de participació política i social amplis en els quals es concreti l'anunci fet fa ja mesos per abordar un pacte en aquest matèria. El Sistema d'Atenció a la Dependència ha estat també objecte de la trobada. En concret, la necessitat de revertir la seva actual situació d'evident paralització, quan no reducció en alguns dels seus àmbits, concentrant els esforços en aconseguir suprimir l'elevadíssima llista d'espera, assegurar un nivell de finançament públic suficient, i la promoció de l'atenció en base a serveis professionals que al seu torn reverteixin en el desenvolupament d'activitat productiva i la generació d'ocupació. Finalment, s'ha debatut l'avantprojecte de llei de Mútues i, concretament, la proposta motivada d'alta mèdica en els casos de malaltia comuna utilitzant el silenci administratiu dels metges d'atenció primària. En aquest sentit, Toxo ha demanat que no s'utilitzi el silenci davant d'una proposta d'alta, que no es pugui interpretar de manera positiva, que sempre hi hagi resposta per no vulnerar els drets de les persones. Des de CCOO, s'ha insistit en la necessitat de que el Comitè Consultiu i el Consell Interterritorial del Sistema Públic de Salut analitzin els efectes que sobre la salut dels treballadors i sobre les pròpies administracions sanitàries té aquesta mesura, sol · licitant la seva retirada.