SATSE i el Consell General d'Infermeria venen fum

4 de març 2014, 8:48 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 4 de març 2014, 8:55 ]
  La “fita històrica” que diuen haver assolit la autodenominada Taula de la Professió d'Infermeria, de situar a tots els Diplomats d'Infermeria en el nivell 2 del grau BRESSOLES, està ja reflectit en el RD 861/2010 , de 2 de juliol del Ministeri d'Educació i Ciència
La Taula de la Professió d'Infermeria davant el fracàs de l'acord subscrit el passat 30 de juliol amb el Ministeri de Sanitat i que tan solament va servir perquè Rajoy es fes una foto, dies abans de comparèixer davant l'escàndol Bárcenas, es dedica a vendre suposats acords o compromisos de qüestions ja regulades. Des que s'inicien els estudis de Grau, en tot moment s'ha establert l'equivalència amb el Grau a nivell laboral. És en el nivell acadèmic on pot sorgir un problema quan un/una Diplomat/a vol accedir a un Màster, i és en aquest moment quan la Universitat posa els seus requisits. Però en tot cas, és important recordar que els Màster en Ciències de la Salut, només són necessaris com curriculum o per a accedir al grau de Doctor (és a dir quan se segueix la línia de la docència i la investigació), ja que les Especialitats d'infermeria tenen una regulació diferent tal com s'establix en el mateix RD.

Has de tenir clar per tant que:

 La Diplomatura d'Infermeria sempre ha estat enquadrada en el nivell 2.

 Per a treballar no existeix cap diferència entre grau o diplomatura

 En cap cas que la diplomatura d'Infermeria estigui equiparada amb el nivell de Grau suposa que es trobi inclosa en el grup A1 de la Classificació Professional, ja que està situació no la determina el Ministeri d'Educació, sinó el EBEP i la negociació en l'àmbit de les Administracions Públiques

Ċ
Secció Sindical CCOO-HMB,