Primera sentència en l'àmbit del personal estatutari que obliga el SERGAS a tornar part de l'extra del 2012

18 de febr. 2014, 1:44 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

CCOO insta a la conselleria de sanitat a tornar d'ofici la part revindicada de l'extra de Nadal de fa dos anys a les trenta-tres mil persones afectades

Els serveis jurídics de CCOO acaben de guanyar la primera sentència en l'àmbit del personal estatutari, que obliga el SERGAS a tornar la part revindicada de la paga extra de nadal del 2012. La sentència, emesa pel jutjat de la Corunya, és ferma i contra ella no cap recurs. A més condemna a l'administració autonòmica al pagament de les costes del procés

La Federació de Sanitat de CCOO de Galícia celebra aquesta sentència, "una resolució més" en el camp dels serveis públics que li dóna la raó al sindicat, instant a les administracions afectades a la restitució d'aquesta part de l'extra. Encara CCOO està duent a terme els processos de reclamació com conflictes col · lectius, això no és possible en el cas del personal estatutari, que únicament pot interposar reclamacions individuals. Va ser el cas del procés que va desembocar en aquesta sentència, promogut per una persona integrant del personal de l'SERGAS a la Corunya.Com la resolució judicial condemna a l'administració autonòmica al pagament de costes, el sindicat insta la conselleria de sanitat a "actuar d'ofici" i tornar les extres, sense esperar que les trenta-tres mil persones afectades presentin les respectives reclamacions, amb el conseqüent perjudici per als comptes públics.