Inici‎ > ‎Notícies Sanitat‎ > ‎

Preguntes freqüents i consultes sobre el coronavirus

15 de març 2020, 11:09 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB


Foto

1. Dubtes generals sobre temes de salut

Si tens dubtes generals en relació amb temes de salut consulta la informació actualitzada del Departament de Salut: Covid-19.

2. Preguntes freqüents sobre el coronavirus en l'àmbit laboral

Preguntes més freqüents de l’àmbit laboral relacionades amb el coronavirus i la seva afectació que hem elaborat des de CCOO de Catalunya.

INFORMACIÓ D’ÀMBIT LABORAL DAVANT SITUACIONS DE RISC PEL CORONAVIRUS (Covid-19)


Des de CCOO, donem resposta sobre les implicacions laborals, de Seguretat i Salut i Seguretat Social davant la detecció de Covid-19 causada pel nou coronavirus SARS-CoV-2.

En l'àmbit laboral

CCOO entén que l'empresa hauria d'executar mesures preventives de caràcter organitzatiu i laboral. Com a recomanació podríem indicar una sèrie de consideracions que cal tenir en compte de manera prèvia i cautelar a qualsevol acció desproporcionada, com:

1. Recomanacions per a empreses i persones treballadores sobre actuacions vinculades a les situacions que poden produir-se per l’efecte del coronavirus SARS-COV-2 
2. Permís retribuït 
3. Teletreball 


4. Adopció de mesures de flexibilitat interna 
5. Vacances 
6. Pot l'empresa aplicar mecanismes de suspensió o extinció de contractes per força major motivat pel Covid-19? 


7. Ha d'informar l'empresa el conjunt de la plantilla sobre les mesures de protecció davant el coronavirus? 

En l'àmbit de la salut laboral


1. S'hauria d'utilitzar de manera gràfica i visualment visibles recomanacions sanitàries als centres de treball? 
2. Les persones treballadores han d'informar l'empresa si viatgen o han viatjat a zones de risc? 
3. Les empreses poden manar a les persones treballadores que viatgin a zones de risc? 
4. Les persones treballadores poden negar-se a viatjar a zones de risc? 




5. Pot l’empresa tenir coneixement de quines persones treballadores estan afectades pel Covid-19? 


6. Pot l’empresa tenir accés als meus informes mèdics? 
7. S'han de facilitar equips de protecció individual (EPI) addicionals? 


8. Què passa amb el meu salari davant la impossibilitat de prestar serveis per causa no imputable a la persona treballadora? 


9. Ha d'informar l'empresa el conjunt de la plantilla sobre les mesures de protecció davant el coronavirus? 
10. Es poden substituir les persones treballadores en situació d'incapacitat temporal pel Covid-19? 

Consultes laborals concretes sobre el coronavirus (per a afiliats i afiliades a CCOO de Catalunya)

Per a consultes laborals concretes relacionades amb el coronavirus omple aquest formulari i tindràs una resposta el més aviat possible.  


   Formulari de consultes sobre el coronavirus »  



Consulta el següent link per a informacions generals de relacions laborals i actualització de les normatives relacionades amb el coronavirus tens tota la informació actualitzada
11/03/2020
Comments