Més de dues-centes mil persones defensen a Vigo la Sanitat pública

7 de set. 2015, 8:30 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 7 de set. 2015, 8:34 ]

Els manifestants van demanar amb insistència la dimissió dels responsables que el nou hospital, el Alvaro Cunqueiro, tingui menys llits de la promeses i comenci a funcionar amb notables deficiències i serveis privatitzats.

Manifestació massiva a Vigo

Comissions obreres assenyala que les primeres setmanes de funcionament d'aquest complex hospitalari confirmen les denúncies prèvies del sindicat pel que fa a retallades, privatitzacions i copagaments.
Pel que fa a les retallades, Comsiiones denuncia que l'Hospital Álvaro Cunqueiro (HAC) es inauguro amb un 40% menys de llits, un terç menys de quiròfans i la meitat del servei d'urgències que s'anunciessin abans de les eleccions municipals del maig passat. Pel que fa als copagaments, CCOO assenyala els desorbitats preus dels productes de les màquines expenedores - el doble que en els altres hospitals de la ciutat- o dels serveis opcionals com la televisió. Però sobretot destaca l'aparcament, el més car de tots els hospitals de Galícia que, a més, per la seva reducidad capacitat, només cobreix el 12,5% de les necessitats d'estacionament per a treballadors i treballadores, així com per li resto de la població . Alhora, els terrenys públics que envolten el centre, que es podrien utilitzar per aparcar, continuen clausrados amb una tanca. La "" urgència '' per inaugurar l'hospital - i per tant, per començar a donar negoci a l'empresa privada- va obligar que s'estigui atenent pacients tot i que les obres no van rematar. CCOO denuncia que la ciutadania està '' pagant les conseqüències '' d'aquesta decisió i recorda les nombroses deficiències que l'opinió pública va poder conèixer els últims dies, com a grans filtracions d'aigua a les instal·lacions hospitalàries i en l'aparcament. Destitució o dimissió Després d'aquesta massiva manifestació, el ​​secretari general de la FSS-CCOO de Galícia, Ángel Cameselle, afirma no entendre com encara ocntinuan en els seus càrrecs la consellera de Sanitat, Rocio Mosquera, i el gerent de l'àrea sanitària de Vigo, Félix Rubial. Segons l'opinió del sindicalista, '' aquestes persones han de dimitir o, si més no, han de ser destituïdes '' per ser '' incapaços '' de TION la sanitat pública.