L'Hospital Universitari Quirón Dexeus tornarà diferències salarials endarrerides a la seva plantilla

16 d’oct. 2014, 6:42 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

-Resolució de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, a instàncies de la denúncia de CCOO

La Secció Sindical de CCOO de l’Hospital Universitari Quirón Dexeus, de Barcelona, juntament amb la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya, va denunciar l’empresa davant la Inspecció de Treball i Seguretat Social, a l’abril d’aquest any, per frau en el càlcul percentual de la contractació a temps parcial, atès que no es corresponia econòmicament el percentatge de la jornada contractada amb les hores de treball efectives. Les diferències oscil•laven entre el 2% i el 7%, la qual cosa també passava en les reduccions de jornada per cura de familiars directes i fills menors.

Després d’un treball intens de sis mesos i de la resolució de l’inspector, l’empresa es veu obligada a pagar un total de 25.960,78 € a la Tresoreria General de la Seguretat Social pel deute acumulat entre 2010 i 2014, tots dos inclusivament, i a recompensar els treballadors i treballadores afectats un total de 71, amb les diferències salarials endarrerides des de l’any 2010.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 d’octubre de 2014