La nova Unitat de Desintoxicació de l'Arnau no té el personal d'Infermeria suficient per a les nits

19 de febr. 2014, 13:26 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 19 de febr. 2014, 13:28 ]

• La secció sindical de CCOO a l'Arnau de Vilanova denuncia les mancances del servei i insisteix a portar la seva organització i planificació a les taules de negociació de Sanitat

En marxa des del gener, la Unitat de Desintoxicació en les instal · lacions de l'Hospital Arnau de Vilanova, compta ja amb una dotzena de llits, totes elles amb malalts ingressats, i, en canvi no té la quantitat adequada de personal per donar l'atenció que precisa un servei d'aquestes característiques.

Des de la Secció sindical de CCOO a l'Arnau tornen a denunciar que aquesta unitat s'ha obert sense la dotació de recursos necessària i és que el servei segueix sense la dotació del personal d'infermeria suficient, de fet a les nits aquesta unitat no té infermer / a a la planta. En aquests moments, el servei compta amb tres professionals d'infermeria que només treballen en torn de matins i tardes. Les nits, queden cobertes per dos auxiliars d'Infermeria que, davant de qualsevol incidència que pugui ocórrer amb els pacients, han de trucar al metge que estigui de guàrdia localitzada i aquest els donarà les instruccions pertinents per administrar el tractament. Serà aquest personal auxiliar d'infermeria qui administri, el que queda fora de les seves responsabilitats. En cas que el tractament a aplicar requereixi una administració intravenosa, els auxiliars han de recórrer a l'infermer / a del servei de Psiquiatria. Aquests infermers i infermeres, al seu torn, compten amb una sobrecàrrega de treball, ja que si Psiquiatria està habilitada per a 14 malalts, en l'actualitat compta amb més llits ocupats i arriba als 18 malalts ingressats. Així doncs, encara que hi hagi una ordre de la direcció en la qual s'indiqui que han d'atendre les demandes que requereixi la unitat de Desintoxicació, aquest personal ha manifestat el seu desacord. Davant d'aquesta situació, aquesta Secció sindical contínua reclamant les condicions adequades i portarà davant els òrgans corresponents la reclamació que la unitat funcioni de manera independent i, per descomptat, que se li doti amb el personal adequat. Per exemple, comparant aquesta unitat amb la qual té l'Hospital Clínic, aquest segon centre compta amb vuit llits i el torn de nit és atès per una Infermera i una Auxiliar d'Infermeria. més, aquesta secció sindical recorda que, segons l'Estatut Marc, es tracta d'un trasllat forçós, convé establir ràtios, organització, protocols i tot allò que afecti les treballadores i treballadors i això, necessàriament, s'ha d'abordar en les corresponents meses de negociació de la Conselleria de Sanitat.