La FSS-CCOO qualifica la fi de la privatització de la sanitat pública madrilenya com un gran èxit de la ciutadania i les organitzacions sindicals

28 de gen. 2014, 8:28 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO) es mostra tremendament satisfeta amb la decisió del Govern de la Comunitat de Madrid de paralitzar la privatització de la sanitat pública madrilenya. Una decisió que li han arrencat amb el seu esforç permanent els centenars de milers de persones que han participat en el que es coneix com 'Marea Blanca', en la qual tant les afiliades i afiliats, com les delegades, delegats i responsables de la FSS- CCOO de Madrid han participat de forma activa, enorgullint a tota l'organització.

A elles ia ells, a la ciutadania en general ia la resta d'organitzacions que formen part de la Marea Blanca, els donem el nostre més profund agraïment. És evident que aquesta decisió de la Comunitat no canvia molts dels aspectes que estan presidint la seva política sanitària i que, per tant, hi ha moltes qüestions contra les quals CCOO continuarà combatent com fins ara (alarmant reducció de plantilles per acomiadaments i jubilacions forçoses, proliferació de contractes precaris, tancament de llits, increment de les derivacions i concerts, ...), a més dels perills que ens assetgen després decisions estatals tan importants com la modificació de l'Estatut Marc per facilitar les instauració de les Unitats de Gestió Clínica. Les últimes dates ens estan demostrant que els nostres esforços tenen recompenses, només cal recordar l'èxit aconseguit a Catalunya i Madrid en la seva insubmissió contra l'euro per recepta, i més recentment la importantíssima marxa enrere donada pel Ministeri d'Ana Mato en la seva intenció de cobrar pel transport sanitari no urgent, ortopròtesis i tractaments dietoterapèutics, provocada per la contínua onada de protestes al respecte. Madrid ens ha demostrat que amb esforç, constància i perseverança. SÍ, ES POT.