La FSS-CCOO espera que la taula interministerial abordi una solució al problema dels MIR extracomunitaris

29 de juny 2015, 1:48 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

-La FSS-CCOO planteja novament al Ministeri de Sanitat una solució per resoldre la problemàtica de la prestació per desocupació del personal MIR extracomunitari i proposa la necessitat de constituir una Taula Interministerial (Sanitat, Ocupació i Interior) en la qual participem les organitzacions sindicals de l'Àmbit Negociador

La solució a aquest col·lectiu, al voltant de 2.000 persones, passa per la modificació de l'article 38.8 de la Llei d'Estrangeria per discriminatori. No és possible que se segueixi mantenint un doble criteri respecte a la cotització de Seguretat Social en l'apartat d'atur tan sols en funció de ser nacional o comunitari enfront de l'extracomunitari. Nombroses sentències avalen la posició de la FSS-CCOO especialment la dictada per el TSJ de Castella i Lleó en la qual s'argumenta que la DA setzena del Reglament de la Llei d'Estrangeria no és aplicable al personal MIR. Des de la FSS-CCOO considerem: 1r .- Que s'està produint una inacceptable i injusta discriminació amb els MIR estrangers que ha de ser corregida com més aviat. 2n .- Els MIR estrangers han de cotitzar per desocupació. La seva activitat laboral i la seva contractació són idèntiques a la de la resta dels MIR, de manera que no hi caben aplicacions diferents de drets i obligacions 3r .- No són acceptables les traves per modificar l'autorització d'estada per l'autorització de residència i treball. No es tracta d'un canvi de norma sinó d'una manera d'interpretar-la per fer-la més restrictiva en la seva aplicació pràctica, el que és inacceptable des de la nostra perspectiva. 4t .- Els MIR estrangers han de tenir accés a les prestacions per desocupació en els mateixos termes que la resta dels MIR. Sobre la base de cotització per desocupació, residint o trobant legalment a Espanya, i podent i volent treballar no hi ha cap motiu per a la denegació de la prestació. .- La FSS-CCOO espera que la Mesa Interministerial amb participació sindical adopti amb promptitud 1 resolució al problema d'aquest personal. En cas contrari anem a promoure en tots els àmbits d'actuació, inclosos els judicials, la defensa dels interessos d'aquest ampli col·lectiu per garantir l'aplicació dels seus drets, combatent la discriminació que en aquests moments estan patint.