La FSS-CCOO denuncia al Grup Hospitalari Quirón Salut per no tenir Pla d'Igualtat

6 de febr. 2018, 8:40 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 6 de febr. 2018, 8:43 ]

Resultat d'imatges de quiron ccoo-La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO va contactar ja fa un any amb l'empresa Grup Hospitalari Quirón Salut per impulsar la negociació d'un pla d'igualtat. Encara que al principi, l'empresa semblava estar d'acord, ha deixat passar el temps i des d'aquest sindicat s'ha entès que si no denunciem a l'Alta Inspecció passàvem a ser coresponsables de l'incompliment legal. L'empresa té una plantilla de 26.000 persones, feminitzada com tot el sector, on segur es donen cada dia situacions de discriminació que poden ser corregides per un bon Pla d'Igualtat.

El compliment dels plans d'igualtat per part de les empreses que estan obligades per Llei (aquelles que tenen plantilles de més de 250 persones) s'estima, a deu anys de l'entrada en vigència de la Llei d'Igualtat (3/2007), entre el 10 i el 15%, una xifra alarmant. La FSS-CCOO s'ha compromès a fer un pas més en l'exigència del compliment dels plans d'igualtat, denunciant a aquelles empreses que no ho estiguin fent, com Quirón Salut.

Els plans d'igualtat són bones eines per a la consecució d'un entorn laboral lliure de discriminació, però com tota eina necessiten de mans amb la força i la voluntat d'utilitzar-les, això és el que ens mou a presentar aquesta denúncia, buscar a l'Alta Inspecció la força necessària perquè comenci la negociació.