Jornada - Unitats de Gestió Clínica

25 de febr. 2014, 7:14 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 25 de febr. 2014, 7:16 ]

¿Privatització de la sanitat o millora del servei públic? Segueix-lo en directe aquí (www.ccoo.es / social), el dijous 27 a partir de les 10.00 h.

Imatge jornada Unitats Gestió Clínica

Les Unitats i Àrees de Gestió Clínica s'han desenvolupat des de fa anys en alguns dels nostres centres sanitaris, experiències que han tingut resultats diferents. Ara, el grup parlamentari del Partit Popular ha promogut una modificació de la Llei d'Ordenació de les Professions Sanitàries, comprometent el desenvolupament reglamentari de les característiques i els principis generals de la gestió clínica, i les garanties per als professionals que optin per no accedir a aquestes funcions. Analitzant les experiències de diferents àmbits, els projectes d'algunes comunitats autònomes i els criteris del propi Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, volem en aquest debat treure conclusions sobre tres aspectes diferents. D'una banda, veure l'impacte que aquest canvi en la gestió té per a les persones que requereixen de l'atenció sanitària. Milloren l'atenció integral, les llistes d'espera, els indicadors de qualitat? En segon lloc, qualsevol modificació en la gestió comporta impactes pressupostaris. Permeten mantenir o ampliar els nivells d'assistència amb recursos limitats, permeten l'obtenció de nous recursos? Finalment, la implicació del personal, de tots els professionals, pot implicar modificacions en les condicions de treball. És així, es negocien, qui guanya i qui perd amb això? més d'aquests tres temes, sabem que sota un mateix terme s'amaguen realitats diferents. No és estrany, per tant, que hi hagi discursos aparentment contradictoris: uns, assumint canvis en l'organització funcional dels centres, altres, ressaltant les condicions que s'han de tenir en compte per al seu desenvolupament, i altres, rebutjant frontalment un procés que s'identifica amb les privatitzacions i retallades. Escoltar els protagonistes ens ajudarà a conèixer les diferències i la seva importància. PROGRAMA 10:00 h. Carlos Bravo , Secretari Confederal de Protecció Social i Polítiques Públiques de CCOO Pilar Farjas , Secretària General de Sanitat i Consum-Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat Debat 11:15 h. Descans - cafè 11:45 h. Antonio Cabrera , Secretari General-Federació Estatal de Sanitat, Sectors Sociosanitaris de CCOO José Ramón Repullo , cap del Departament de Planificació i Economia de la Salut-Escola Nacional de Sanitat Debat 13:00 h. Taula rodona amb intervencions de CCOO: Miguel Ángel Prado (Andalusia), Salvador Escribano (Castella i Lleó), Joan Canals (Catalunya), Àngel Cameselle (Galícia) i Arturo León (País Valencià). Modera: Eva Hernández , Secretària de Serveis Públics i Polítiques Socials-CCOO País Valencià Debat 14:30 h. Dinar 15:45 h. Agustín Reoyo , Secretari de Formació-Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO Madrid Marcià Sánchez Bayle , portaveu de la Federació d'Associacions per a la Defensa de la Sanitat Pública Debat 17:00 h. Primeres conclusions, per Fernando Puig-Samper , Adjunt a la Secretaria Confederal de Protecció Social i Polítiques Públiques de CCOO 17:30 h. Cloenda a càrrec de Carlos Bravo Secretari Confederal de Protecció Social i Polítiques Públiques de CCOO