"Hem viscut un enorme deteriorament de la sanitat pública amb greus conseqüències per a la salut de les persones"

4 de des. 2015, 2:39 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

• Restituir el dret universal a l'atenció sanitària, millora del finançament i de la gestió, participació social, rebuig dels nous copagaments i la recuperació de l'ocupació, principals reivindicacions del Manifest

CCOO, UGT, la Federació d'Associacions per a la Defensa de la Sanitat Pública (FADSP), la Federació d'Associacions d'Inspecció de Serveis Sanitaris (FAISS) i la Federació d'Associacions d'Infermeria Comunitària i Atenció Primària (FAECAP) han presentat avui un Manifest "En defensa de la Sanitat Pública: per la derogació de la reforma sanitària", amb el qual pretenen que la sanitat sigui un dels eixos fonamentals del debat electoral, i en el qual demanen la derogació de la reforma sanitària (Reial decret llei 16 / 2012)

Roda de premsa presentació Manifest en defensa sanitat pública

"El Reial decret 16/2012 ha suposat l'exclusió del Sistema Nacional de Salut de prop de 682.000 persones, trencant el dret universal a l'assistència sanitària en funció de la situació administrativa de les persones", va denunciar Carlos Bravo, secretari confederal de Protecció Social i Polítiques Públiques de CCOO a la roda de premsa de presentació del Manifest a favor de la Sanitat Pública, que té la derogació de la reforma sanitària una de les seves principals demandes. Segons van coincidir a destacar Carlos Bravo, José María Morán (FAISS), Marcià Sánchez Bayle (FADSP) i Frederic Monell (UGT), el RD ha augmentat la desigualtat entre les persones i la desigualtat entre les diferents comunitats autònomes. "Hi ha 682.000 persones menys amb atenció sanitària; a la sanitat pública es destinen 9.186.000 menys de pressupost que abans de la crisi, s'han perdut milers de llocs de treball ...", va afirmar el secretari confederal de Protecció Social i Polítiques Públiques de CCOO, que va resumir la situació que justifica la derogació de la reforma sanitària així: "Quan més gran és la demanda d'atenció sanitària, amb menys mitjans humans i econòmics compte la sanitat pública com a conseqüència de les retallades aplicades".