Els treballadors de l'Hospital Municipal de Badalona es mobilitzen en contra de les retallades socials i laborals

26 de juny 2014, 1:30 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 26 de juny 2014, 1:32 ]

Enlace permanente de imagen incrustadaAquest dimecres, coincidint amb la celebració d’un consell d’administració extraordinari de Badalona Serveis Assistencials (BSA), els comitès d’empresa de l'Hospital Municipal de Badalona, Sociosanitari El Carme i els Centres d'Atenció Primària, han protagonitzat una mobilització a les portes de Ca l’Amigó. Reclamen a la gerència de l'empresa municipal que esfaci càrrec del deute corresponent al 5% de sou que se'ls va reduir entre 2010 i 2013.
Les emparen dues sentències del Tribunal Suprem, una del passat octubre i una altra d’aquest mes de març, sentències que confirmen que els treballadors de Badalona Serveis Assistencials no havien d’estar afectats per aquesta mesura i on el Tribunal va resoldre que la reducció del 5% del sou aplicada a la plantilla de la societat anònima municipal en 2010 no s'ajusta a dret.
Per aquest motiu desenes de treballadors i treballadores es concentraven aquest dimecres, quan afirmaven que "ja no cediran més després de les retallades que han sofert en els últims anys, tant pel que fa a les condicions laborals com als recursos materials"; a la vegada queexigeixen responsabilitats legals al Consorci Hospitalari, que va assessorar la retallada del 5%
fa quatre anys.
En acabar la reunió i segons han publicat diversos mitjans locals com TeleB i Diari de Badalona, el vicepresident del consell d'administració de BSA, Ramón Riera, explicava als treballadors i treballadores concentrats, l’acord al qual s’ha arribat. L'empresa tornarà 1,2 milions d’euros en sous a partir d'aquest mateix mes de juliol; 1,8 més arribaran el proper novembre. I les vies per
aconseguir els quatre restants es negociaran amb el CatSalut.
Ajuntament i BSA a més estudiaran emprendre accions legals contra el Consorci Hospitalari,institució que es va fer càrrec de l’assessoria realitzada el 2010. Riera confia en què la Generalitat compleixi amb els terminis de pagaments i obligacions envers BSA, de lo contrari, l’ens municipals es podria veure afectat econòmicament a finals d’any.
FONT : BADANOTIS