Els representants de CCOO de Sanitat de Lleida es reuneixen amb el director del CatSalut

22 de jul. 2016, 2:40 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Foto

-CCOO de Sanitat de Lleida li va exposar la manca pressupostària que pateix la regió sanitària de Lleida en relació amb altres regions tenint en compte els conceptes de dispersió de la població, àrees rurals, envelliment i l’alt grau de capacitació, ja que tant l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova com l’Hospital Universitari de Santa Maria són les úniques portes d’entrada al sistema sanitari.

Van explicar-li també la problemàtica del finançament de l’Hospital Arnau de Vilanova, que té una assignació de 119 milions d’euros, assignació que variaria si es cobrés per contracte programa en uns 9 milions d’euros. L’atenció primària a Lleida també pateix una manca de finançament d’uns 3,5 milions d’euros, i és on hi ha una clara manca de reconeixement del finançament per l’alt grau de dispersió territorial que presenta el sistema.

Pel que fa a l’Hospital de Santa Maria, que representa l’altre gran bloc de recursos públics de tota l’Àrea de Salut Mental de la Regió Sanitària de Lleida, juntament amb totes les altres especialitats que són imprescindibles per completar els recursos de l’Institut Català de la Salut (ICS) a les Terres de Lleida, li vam exposar la manca de finançament, que calculem en uns 3,5 milions d’euros.

La resposta del CatSalut a les nostres inquietuds es pot resumir en els punts següents:
- Estudiaran les nostres propostes, tot i el pressupost prorrogat de l’any 2016, ja que es confia que el pressupost s’acabarà aprovant i, per tant, això farà arribar una part de recursos.
- S’ha demanat un estudi a l’AQuAS (Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya) per establir un nou criteri de distribució de recursos en l’atenció primària tenint en compte els conceptes de dispersió territorial i envelliment de la població; aquest estudi estarà fet en breu, el mes de setembre.
- Pel que fa a la salut mental a Lleida, atesa l’especificitat del territori, es valora la possibilitat de concretar un pressupost per al 2017 tenint també en compte el concepte de dispersió territorial i que és l’única porta d’entrada al sistema.
- El CatSalut està treballant per simplificar les clàusules per millorar la transparència i per poder ajustar el pressupost a la realitat de l’activitat que es presta.

CCOO de Sanitat de les Terres de Lleida valora molt positivament la reunió i espera que les bones intencions i el reconeixement dels dèficits de finançament que ha exposat i que han estat d’acord amb el diagnòstic tinguin una traducció al territori amb un millor finançament pressupostari per a la sanitat de la Regió Sanitària de Lleida i de l’Alt Pirineu i Aran.