El Govern retalla a la sanitat pública mentre dóna activitat a la privada

26 de juny 2014, 9:57 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 26 de juny 2014, 10:00 ]

L'Hospital de Can Ruti tanca plantes per poder derivar pacients a l'Hospital General de Catalunya

Foto    CCOO denuncia que l’estalvi que el Govern està fent reduint personal a la sanitat pública i tancant plantes als hospitals s’està fent servir per incrementar l’activitat que es compra a la sanitat privada.

CCOO hem estat informats que l’Hospital Germans Trias i Pujol està derivant pacients de la llista d’espera quirúrgica a l’Hospital General de Catalunya, propietat d’IDC Salut, que recentment va ser notícia perquè s’ha fet amb el control del Grup Hospitalari Quirón, convertint-se en una de les més grans empreses sanitàries europees.

Aquesta pràctica de reduir pressupost als centres públics i augmentar la compra de serveis sanitaris a empreses privades s’està generalitzant a tot Catalunya i és una mostra clara del model de país pel qual aposta aquest Govern.

CCOO considera intolerable que al mateix temps que es redueix el pressupost sanitari, s’incrementi la compra de serveis a grups sanitaris privats, que estan veient com la política del Govern de la Generalitat està afavorint els seus interessos.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 de juny de 2014