Continua la destrucció d'ocupació i tancament de llits a la sanitat pública madrilenya

2 de març 2015, 5:46 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

-Segons xifres del Servei Madrileny de Salut s'han tancat 337 llits i s'ha acomiadat 3.570 professionals durant l'any 2013

La Conselleria de Sanitat continua en el seu afany de destruir la sanitat pública madrilenya, i així ho confirmen els seus propis documents. Després de revisar la Memòria del Servei Madrileny de Salut 2013 i comparar-les amb les anteriors, s'ha evidenciat la reducció de recursos materials i humans, que a poc a poc va escometent el Govern Regional del Partit Popular. En l'últim any, i segons xifres de la Conselleria de Sanitat, s'han tancat 337 llits hospitalaris. CCOO considera inacceptable el col·lapse de les urgències hospitalàries que la ciutadania i treballadors estan patint en els últims mesos, mentre la Conselleria de Sanitat tanca llits, l'equivalent a les que actualment s'utilitzen a l'Hospital Universitari del Sud-est ia l'Hospital Universitari de l'Henares. És a dir, és com si en l'últim any s'haguessin tancat aquests dos hospitals. Tot i que el Partit Popular pretén convèncer-nos de la recuperació de l'economia i la creació d'ocupació, la veritat, és que el 2013 s'han destruït 3570 lloc de treball per l'acomiadament o no renovació de treballadors de la sanitat pública madrilenya. Aquesta xifra equival als professionals que actualment treballen a l'Hospital Universitari Sever Ochoa i Hospital Universitari de Móstoles. CCOO considera intolerable que el Govern del Partit Popular gasti més d'un milió d'euros en una campanya publicitària d'autobombo, en lloc d'invertir-a millorar les infraestructures sanitàries i augmentar la contractació de personal que permetria disminuir les llistes d'espera en aquesta Comunitat.