Comunicat del Comitè d'Empresa de l'Hospital Municipal de Badalona a la ciutadania

13 de gen. 2017, 4:02 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 13 de gen. 2017, 4:03 ]
 En relació amb la situació que s'està vivint en les últimes setmanes al nostre centre provocades per l'increment de la demanda assistencial a urgències volem aclarir els següents punts:

- Els treballadors estem indignats amb les demores en el temps d'atenció que alguns dies han arribat a mes de sis hores i que han estat provocades per la manca de previsió per part de la direcció del centre i escassa capacitat de resposta àgil davant l’augment de demanda assistencial.
-Aquesta situació es veu agreujada per les retallades sanitàries que han comportat el tancament de llits en aquest període per estalviar diners en personal.
-Som conscients que molta gent que ve a urgències ho fa perquè no troba resposta als serveis d'assistència primària que també es troben desbordats per la falta de planificació de la direcció.
-Ens crida l'atenció la presència dels mitjans de comunicació en el moment de menys afluència de pacients al servei d'urgències i no mostrar la imatge habitual que s'ha produït al servei amb els passadissos plens de lliteres i el personal sobrecarregat i que persisteix en l'actualitat.
-Així la situació s'agreuja per la manca de material sanitari de protecció als treballadors en certs moments (per exemple mascaretes, guants). -Volem constatar que la situació fins i tot ha obligat a suspendre les intervencions quirúrgiques programades per manca de llits..
-Com esta passant en tot l'àmbit sanitari català els esforços del personal estan començant a esser insuficients per pal·liar la manca de previsió i resposta dels organismes gestors de la sanitat.

Amb data 28 de setembre representants del comitè d'empresa ens vam reunir amb el tinent alcalde i vicepresident del consell d'administració de Badalona serveis assistencials per transmetre la situació que estem patint els treballadors de l'organització i es va comprometre a realitzar una reunió a tres bandes: Ajuntament , Direcció de BSA i Comitè d'Empresa i que a data d’avui no s'ha produït.

Una vegada mes reclamem dels gestors i polítics que ens facin costat dotant als serveis sanitaris de personal i material necessari per complir la nostra feina amb garanties.

Badalona, 12 de gener de 2017