CCOO valora positivament l'entrada al Parlament de Catalunya d'una moció sobre la situació actual del sector de la dependència i geriatria

13 de jul. 2017, 6:15 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 13 de jul. 2017, 6:16 ]

Resultado de imagen de ccoo geriatriaAquesta tarda d’avui, 13 de juliol de 2017, a les 18.00 hores entrarà al Parlament de Catalunya una moció on es tractarà la dignificació -que és tan urgent com necessària- del sector de la dependència i geriatria del nostre país.

Després de la roda de converses i reunions de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya amb tots els interlocutors (patronals, partits polítics, Conselleria...), la moció ha estat impulsada per Catalunya Sí que es Pot i tramitada per la majoria dels Grups Parlamentaris. Els hem transmès la importància de la dignificació del sector ja que necessitem respostes i compromisos; i que són ells, els representants de la ciutadania, qui ens han d’ajudar a millorar tant la qualitat laboral de les professionals que hi treballen com la responsabilitat social que tenim vers la nostra gent gran.

Les reivindicacions d’un sector altament feminitzat són diverses:
-Iniciar un procés de revisió de ràtios de personal, especialment els d’atenció directa a les persones grans.
-Millorar les tarifes públiques dels serveis d’atenció a persones grans, incorporant clàusules que condicionin que almenys un 60% d’aquest increment anirà destinat a la millora del salari de les treballadores.
-Establir diversos condicionants en el marc de la contractació pública d’aquest tipus de servei (com a exemple, que el preu econòmic no sigui en cap cas determinant a l’hora d’una adjudicació...).
-I evidentment, i donat que en l’actualitat considerem que el Conveni estatal no és just amb les treballadores d’aquest sector, caldrà prendre les iniciatives necessàries, com a Autoritat Laboral, per a facilitar la signatura d’un Conveni de Dependència català, que inclogui una significativa dignificació de les condicions laborals i professionals del personal del sector.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de juliol de 2017