CCOO urgeix el Govern a buscar alternatives que garanteixin l'accés als nous fàrmacs per a l'hepatitis C

15 de gen. 2015, 0:45 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

A la reunió del Comitè Consultiu del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que va tenir lloc ahir a la seu del Ministeri, CCOO ha tornat a plantejar l'exigència de resoldre immediatament el problema d'accés als nous tractaments per a l'hepatitis C, al marge l'anunciat Pla estratègic

CCOO urgeix el Govern a resoldre l'accés a nous tractaments per a l'hepatitis C

Davant el Pla estratègic presentat pel Ministeri, basat en quatre línies de treball que es poden resumir en dos -conèixer l'univers de població al qual s'adreça l'actuació i establir criteris per a l'aprovació i ús de nous medicaments-, CCOO ha insistit en la necessitat d'incloure-hi la cobertura immediata del tractament per als pacients que necessiten el medicament, amb la dotació pressupostària corresponent. Així mateix, CCOO vam criticar en la reunió una pràctica empresarial qüestionable que tracta d'obtenir el màxim benefici en el mínim temps possible sense tenir en compte que el preu fixat suposa una barrera d'accés per als pacients. La manca de resposta de l'administració sanitària davant d'aquest fet és cridanera. Que una futura aprovació de nous medicaments per al tractament enfront de l'hepatitis C comporti una major competència empresarial i una previsible reducció de preus, no pot impedir que s'atengui la qüestió més urgent, actuar ja, amb la combinació de medicaments disponibles que estan demostrant la seva eficàcia en un gran nombre de casos i percentatge de persones afectades. Al marge del Pla estratègic que anuncia el Ministeri, el que es necessita és una decisió immediata que permeti el ràpid accés al tractament, mitjançant la dotació del pressupost extraordinari necessari per finançar els tractaments que necessiten. L'anterior, sense perjudici que es treballi per reduir en el menor termini possible, l'abusiu preu d'un medicament essencial que s'ha fixat amb el laboratori. Finalment, CCOO ha instat a promoure que hi hagi mecanismes de control, nacionals i europeus, sobre aquest tipus de pràctiques empresarials, evitant que s'estableixin preus que resulten inassolibles per al sistema de salut i per als pacients.