CCOO sol·licitat que es faci la convocatòria de la mesa negociadora del conveni

14 de febr. 2017, 8:35 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB
Imagen relacionadaUs fem saber que el nostre sindicat de CCOO després d’haver fet la denuncia, ha sol·licitat que es faci la convocatòria de la mesa negociadora.

Com ja sabeu CCOO en un acte de RESPONSABILITAT, SERIETAT I RIGOROSITAT vers els treballadors i treballadores de la sanitat concertada, va decidir denunciar el conveni .

“CCOO de Sanitat hem estat titllats d’irresponsables, poc seriosos i falta de rigorositat per haver debatut i consultat amb els delegats del sector del SISCAT si calia denunciar el conveni que regula les condicions de treball de més de 40.000 treballadors. Amb aquesta acusació s’ataca directament a la decisió ANALITZADA, DEBATUDA i RIGOROSAMENT democràtica de més del 65% dels delegats que VAN DECIDIR que calia denunciar el conveni. Forma de funcionament adoptada després del procés d’assemblea oberta de CCOO.

És una decisió que es va prendre, també, perquè la denuncia o no del conveni no podia estar condicionada per la situació política, incerta ara, des de fa molt temps i no se sap fins quant.

A l’any 2010 es van retallar 1.500 milions d’euros. En el pressupost de 2017 es preveu un increment de 500 milions d’euros, un 33% més de pressupost. Conscients i rigorosos, ja s’ha anunciat que aniran abocats a la part assistencial, però CCOO lluitarà perquè es pugui destinar una part a millorar les condicions de treball, rebaixa d’horari, millora dels ratis de personal, etc., amb l’objectiu de millorar les condicions de treball dels treballadors del sector i la qualitat assistencial”.

Com podeu veure va ser una decisió democràcia, representativa vers els treballadores i treballadors (a diferencia d’altres que prenen decisions per conveniències polítiques), presa per les delegades i delegats de tota Catalunya en representació de la voluntat que havien copsat als seus centres, i després de veure l’immobilisme de les patronals vers les diferencies interpretatives d’alguns articles del conveni.

CCOO ha estat i serà seriós i rigorós vers els treballadors i no vers la situació incerta de la política que és la que per un costat i per altra, ha estat dilapidant la sanitat i que solament els sacrificis laborals i de drets dels treballadors i treballadores, l’està salvant.

És necessari negociar un nou conveni per solucionar tots els problemes que ens està causant l’actual, per conquerir tots els drets que hem perdut i recuperar la sanitat en tota la seva plenitud (derivació de pacients, retallades assistencials , llistes d’espera…)

Per un conveni digne i una bona sanitat Lluita Lluita Lluita……..