CCOO reitera la seva negativa a l'aprovació del RD del títol de tècnic en Cures Sanitàries

24 de gen. 2020, 3:30 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Imatge relacionadaCCOO ja va sol·licitar la seva retirada i l'actualització de les qualificacions de la família sanitària durant la reunió del Consell General de la FP al maig de 2019.

Durant la reunió del Consell General de l'FP de maig del 2019, CCOO va sol·licitar la retirada del títol de tècnic en Cures Sanitàries, n'informà negativament  i, en conseqüència, l'actualització de les qualificacions de la família sanitària una vegada constituït el nou Govern, de manera que es pugui fer el treball de revisió comptant amb la participació de l'organisme regulador, així com amb experts proposats per les organitzacions sectorials.
Ahir, 20 de gener de 2020, CCOO va tornar a passar per registre un escrit a la secretària general del Consell General de Formació Professional, María José Martin Bernabé, en el qual continua reclamant una major transparència en el procediment que se segueix d'elaboració i/o revisió de les qualificacions i el seu trasllat als certificats de professionalitat i títols de formació professional associats, i va sol·licitar reiteradament que es presenti  per escrit al CGFP. Així va quedar recollit a l'acta de la reunió de març de 2019, en la qual la Presidència es va comprometre a elaborar aquest document i presentar-lo a aquest òrgan.
CCOO denuncia que la immensa majoria de les qualificacions del sector sanitari han arrossegat problemes des de l'origen de l'elaboració del Catàleg Nacional, per aquest motiu la iniciativa de l'Institut Nacional de Qualificacions (INCUAL) d'obrir el procés de revisió i actualització de les qualificacions, transcorreguts pràcticament deu anys des de l'anterior procés, semblava inicialment una oportunitat per a valorar la situació i adequar-la a la realitat de les professions del sector.
CCOO continua defensant en tots els àmbits de negociació l'adequació de totes les professions de l'àmbit sanitari al nivell de qualificació que estan efectivament desenvolupant i se'ls exigeix per part d'empreses i administracions, però no se'ls reconeix, ni en l'àmbit curricular ni de classificació professional.

Per tot això, des de CCOO sol·licitem:

Que s'inclogui, per a la seva aprovació, a l'ordre del dia de la pròxima reunió del Consell General de la Formació Professional (C. Permanent i/o Plenari) els següents punts:

*El CGFP insta a l'INCUAL, en atribució a les seves competències, la revisió de totes les qualificacions de la família sanitària, amb la independència tècnica de criteris que li és pròpia, segons l'article 1 apartat 2 del Reial decret 375/1999, i amb l'exigència de participació de l'organisme regulador (Ministeri de Sanitat), així com la inclusió en els corresponents grups de treball de persones expertes, tècnics amb independents de criteri, propostes per les entitats i organitzacions presents en aquest Consell.

* El CGFP aprova retirar el títol de tècnic en Cures Sanitàries, perquè no s'adequa a les competències que avui han exercit aquestes professionals.

Davant aquesta situació, des de CCOO es va iniciar un calendari de mobilitzacions durant el mes de desembre passat, que va culminar el passat 30 de novembre amb una concentració davant el Ministeri de Sanitat, per exigir el reconeixement de les actuals competències que exerceixen els tècnics/ques en Cures Auxiliars d'Infermeria, amb la revisió de les qualificacions situant-les en el Nivell III.

En el cas que no siguin ateses les nostres demandes, des de CCOO continuarem amb el calendari de mobilitzacions que ja vam iniciar