CCOO reitera i denuncia un cop més que l'origen del col·lapse a les urgències són les retallades en salut

5 de gen. 2018, 3:16 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 5 de gen. 2018, 3:21 ]

Resultat d'imatges de urgencias hospital ccoo

Un any més, veiem com, amb l’arribada de la grip, els professionals de la salut i els usuaris estan patint l’efecte dels col·lapse als serveis d’urgències, tant dels hospitals com dels centres d’atenció primària.

A títol d’exemple, es donen casos on si es truca per demanar hora al metge de capçalera s’estan programant visites per a 25 dies vista. Evidentment, això fa que l’usuari acudeixi als serveis d’urgències. I d’aquí que hi hagi pacients a passadissos, amb més de 4 dies en espera d’un llit, a llocs com l’Hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona.

Es tracta d’una situació generalitzada i cíclica, on any rere any, a la temporada de grip, s’agreuja, però aquest no és el principal causant. Des de CCOO considerem que l’origen està en la no reversió de les retallades en salut que venim patint des de l’any 2012, amb molts menys professionals que hi treballen, llits tancats i pitjors condicions laborals, tant al sector públic com al sector privat.

A més, el nou Pla Nacional d’Urgències de Catalunya (PLANUC), que el Departament de Salut va llançar l’any passat, no està donant bons resultats a causa de la manca de pressupostos.

Tot plegat fa que la situació dels nostres hospitals i centres d’atenció primària de tot Catalunya esdevingui insostenible, i s’han viscut i es viuen, a dia d’avui, moments d’extrema angoixa per part dels professionals de la salut, ja que no poden donar un servei no només amb la qualitat que caldria, sinó fins i tot amb la dignitat que tot usuari es mereix.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de gener de 2018