CCOO reitera el seu rebuig al procés de mobilitat "voluntària" en els sis hospitals madrilenys

22 d’ag. 2013, 9:37 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 22 d’ag. 2013, 9:38 ]

La Conselleria de Sanitat de Madrid va publicar ahir, 20 agost de 2013, la Resolució amb què obre el procés de mobilitat per a aquells professionals estatutaris fixos, que no desitgin continuar prestant els seus serveis en els sis nous hospitals (Infanta Sofia, Infanta Leonor, Infanta Cristina, de l'Henares, del Sud-est i del Tajo), un cop passin a ser gestionats per les empreses privades a les que se'ls ha adjudicat

Per a CCOO, aquest procediment, que afecta més de 2.500 treballadors i treballadores, suposa una "mobilitat forçosa del personal" i es produeix clarament a "cegues" i sense cap garantia,  ja que Recursos Humans no facilitarà la llista de vacants a escollir de els hospitals tradicionals, fins que no sàpiga el nombre de treballadors que vulguin renunciar a quedar-se als esmentats hospitales. CCOO ha remès l'esmentada Resolució als seus serveis jurídics perquè iniciïn les actuacions que siguin pertinents i posa la seva Assessoria Jurídica a disposició dels professionals afectats per a la defensa dels seus derechos .El sindicat recorda que va presentarRecurs Contenciós Administratiu-admès a tràmit-davant el Tribunal Superior de Justícia de Madrid, per vulneració de drets fonamentals dels ciutadans i dels treballadors, així com per la considerable minva en la qualitat assistencial i la més que previsible discriminació en les condicions laborals del personal interí que sigui contractat per les empreses adjudicatàries, ja que a igual treball hi haurà un tracte diferenciat entre treballadors fixos i temporals.