CCOO realitza una assemblea per informar sobre el perill de privatització de la sanitat osonenca

11 de des. 2015, 2:52 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 14 de des. 2015, 23:26 ]

Ahir dijous, 10 de desembre, una cinquantena de sindicalistes departiren sobre el futur i els rumors de privatització dels centres d'atenció primària

CCOO, davant els rumors de privatització dels centres d’atenció primària a Osona, va decidir realitzar una assemblea informativa a la seva afiliació i als seus delegats i delegades a la comarca. A l’assemblea, feta ahir dijous, 10 de desembre, a Vic, la sindicalista Sílvia Espinosa, membre de la Secció Sindical de CCOO a l’Institut Català de la Salut, va explicar els diversos moviments que tant el Departament de Salut com altres instàncies gestores de la salut, a Catalunya i a Osona, han realitzat recentment, moviments que fan sospitar la voluntat de privatitzar els centres d’atenció primària osonencs. Val a dir que es tracta d’una sospita fundada en la experiència sindical i social acumulada en l’intent de privatització de la sanitat lleidatana, ara fa just mig any.

CCOO va decidir en assemblea que per tal de defensar la sanitat osonenca és necessari crear una plataforma àmplia de ciutadans i ciutadanes, organitzacions cíviques i partits polítics que creguin en un model sanitari públic i de qualitat. La creació a diferents indrets de les “marees blanques” (plataformes d’usuaris, treballadors/es i entitats en defensa de la sanitat) han estat garantia d’èxit per aturar processos de privatització i retallades, i és per això que es treballarà per tal de crear un marc similar a Osona.

Els osonencs i osonenques ens mereixem uns serveis públics de qualitat, una sanitat que treballi per la nostra salut i no per obscurs interessos econòmics de part. CCOO treballarà per la defensa de la nostra sanitat i per la creació d’una plataforma en defensa de la mateixa inspirada en les “marees blanques”.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 de desembre de 2015