CCOO presenta al·legacions a la proposta de creació del Consorci Hospital Clínic de Barcelona (HCB)

21 de maig 2015, 6:28 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

El sindicat es mostra contrari al fet que els serveis públics tendeixin cap a un model que obri la porta al sector privat

Davant l’obertura del període d’informació pública per presentar al·legacions a la proposta d’acord pel qual s’autoritza la creació del Consorci Hospital Clínic de Barcelona (HCB), la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya, amb data d’avui, 21 de maig, presentem un escrit amb les nostres esmenes i al·legacions pertinents:
- CCOO sempre hem tingut una posició contrària al fet que els serveis públics tendeixin cap a un model que obri la porta al sector privat.
- Els estatuts de creació del Consorci HCB no fan al·lusió expressa ni tan sols previsió a les polítiques de transparència i dació de comptes.
- També trobem a faltar l’absència d’un procés de consulta i participació a la representació legal dels treballadors i de les treballadores. CCOO considerem que ens trobem davant una greu vulneració del dret fonamental de llibertat sindical en privar en aquest procés el dret a la negociació col·lectiva, recollits tant en l’ordenament jurídic estatal com en els diferents convenis de l’Organització Internacional del Treball (OIT).
- Els estatuts tampoc preveuen el principi d’universalitat i gratuïtat; ans al contrari, sí que parlen expressament dels principis rectors de l’òrgan de govern i que són els de rendibilitat, economia i productivitat, cosa que ens ha generat una gran preocupació.

Des de CCOO demanem que es canviïn els estatuts, tot modificant-los segons les nostres esmenes i al·legacions.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de maig de 2015