CCOO, novament en contra del tancament de llits a l'estiu

5 de jul. 2016, 6:51 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 6 de jul. 2016, 1:08 ]

Davant l’anunci del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya del tancament de prop de 1.800 llits hospitalaris aquest estiu de 2016, CCOO novament ens hi oposem ja que, malgrat que el tancament és una mica inferior al de l’any 2015, la diferència és molt petita. Aquest any 2016, la disponibilitat de llits hospitalaris serà d’11.918 llits, mentre que l’any 2015 va ser d’11.414. És a dir disposem només de 504 llits més, els quals, si tenim en compte l’augment poblacional en molts llocs de Catalunya, són totalment insuficients.

A més, pel que fa a les llistes d’espera quirúrgiques, CCOO sempre hem dit que durant l’estiu seria el moment de fer que aquestes disminueixin, però l’estalvi en la contractació de personal sembla que prima davant una millor assistència sanitària.

CCOO apostem per la millora de la contractació, estretament relacionada amb la qualitat assistencial, i això, necessàriament, passa per la substitució del 100% de la plantilla, ja que estem parlant de serveis essencials.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de juliol de 2016