CCOO mostra la seva decepció davant la visita del conseller de Sanitat, Antoni Comín, a Mataró

21 de juny 2016, 1:43 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 21 de juny 2016, 1:44 ]

-Va sorprendre al sindicat la manca de diàleg i de voluntat de treball per la sanitat maresmenca. CCOO creu que la seva visita era un acte electoral amagat

Comunicat de premsa de CCOO del Vallès Oriental, Maresme i Osona

Per a  CCOO, la primera sorpresa va ser el desconeixement absolut de l’agenda de la visita del conseller de Sanitat de la Generalitat, Antoni Comín,  a Mataró, i la manca d’informació de la seva motivació. Generalment a la representació sindical se’ns comuniquen aquestes dades i es preveu una petita trobada per parla sobre la situació tant del col·lectiu de treballadors i treballadores com de l’estat dels serveis. Amb l’afegitó, greu, de la situació econòmica i d’intervenció del Consorci Sanitari del Maresme.

A la sorpresa de CCOO es va afegir que no va visitar l’Ajuntament de Mataró, i com això començava a agafar caràcter electoral amb declaracions i contradeclaracions.

Al llarg de la visita, el conseller va estar acompanyat únicament per la direcció del fallit Consorci, és a dir, els responsables de la gestió fallida. Després d’una hora d’espera es va produir una petita trobada, a la qual el conseller va mostrar el seu desgrat: interpel·lat pels representants de CCOO a la necessària mostra de voluntat per donar sortida a la greu situació del Consorci, el conseller va respondre que prou voluntat mostrava sentint les nostres propostes.

La visita no va produir cap reunió de treball, cap trobada institucional, cap compromís, res... únicament el passeig d’un càrrec institucional enmig de la campanya electoral. No va haver resposta a les preguntes al voltant de manca de finançament, històric i endèmic, per part del Govern de la Generalitat, al Consorci maresmenc, i com en la nova proposta de pressupostos no es preveu cap augment per a la millora del servei, únicament i exclusivament pel pagament d’interessos bancaris. CCOO continua apostant per la vigència i necessitat del manteniment del servei a l’Hospital Sant Jaume, com des de fa un any defensem, alguna vegada, en solitari. Sorprèn per la trajectòria personal del conseller la manca de cultura i voluntat democràtica. Els actes electorals són normals i necessaris, però no la utilització de la institució que ens representa a totes i tots.

Després de sis mesos d’espera d’aquesta visita, CCOO valora la necessitat d’augmentar la pressió al Govern de la Generalitat per la millora i manteniment dels serveis sanitaris maresmencs.