CCOO insisteix al Gobierno perquè reconegui JA com a accident de treball i malaltia professional les baixes per COVID-19 del personal sanitari i sociosanitari

13 de maig 2020, 4:31 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Foto

El passat 15 d'abril, CCOO va sol·licitar a la Mesa del Diálogo Social que els contagis de COVID-19 d'aquests sectors tinguessin la consideració d'accident de treball amb caràcter general. 20 dies després encara no hi ha cap concreció referent a això per part de la Seguretat Social.

En aquella data el nombre de contagis era de 28.000 i avui ens trobem amb més de 41.000 professionals dels sectors sanitaris i sociosanitaris, transport sanitari i serveis funeraris que ja han sofert el contagi. Cada vegada coneixem més patologies associades a la COVID-19, per la qual cosa reclamem vigilància activa de la salut que ajudi a anticipar les malalties provocades per la COVID-19. Tampoc podem oblidar els companys i companyes que han perdut la vida des que es va iniciar la pandèmia.

És indubtable que els contagis massius s'han produït a la feina per l'escassetat d'equips de protecció individual i per la utilització, en molts casos, d'equips que s'han demostrat defectuosos. Tenim un deute que no es pot saldar amb aplaudiments, ha de retornar-se amb prevenció i ens ha de servir per no tornar a cometre els errors del passat.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO) exigeix al Govern que faciliti el reconeixement amb caràcter general d'aquestes baixes com a accidents laborals i així evitar que les treballadores i els treballadors es vegin obligats a recórrer als tribunals socials per aconseguir el canvi de contingència i el recàrrec de prestacions.

06/05/2020