CCOO guanya una sentència sobre remuneració en temps de vacances en el sector d'ambulàncies

21 de juny 2019, 3:24 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Foto

CCOO va interposar al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) una demanda relativa al conflicte col·lectiu contra l’Associació Catalana d’Empresaris d’Ambulàncies (ACEA).
El TSJC, en una sentència del 23 d’abril, recull que una remuneració s’ha de considerar habitual a l’efecte de vacances si es percep durant sis o més mesos dels onze precedents a les vacances.
El Tribunal Suprem insisteix en el fet que durant les vacances ha de situar-se la persona treballadora que les gaudeix, en termes salarials, com si estigués exercint la seva activitat. S’estima, doncs, que la remuneració que ha de percebre pels tres conceptes d’hores de presència, treball nocturn i treball en diumenges i dies festius és habitual i ordinària, i per això haurà de ser inclosa obligatòriament en la remuneració del període de vacances.