CCOO guanya important sentència al sector SISCAT

22 de jul. 2019, 4:06 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 22 de jul. 2019, 4:07 ]

Resultat d'imatges de justiciaHem tingut coneixement d'una important sentència guanyada pel Gabinet Jurídic de CCOO. És una demanda interposada per CCOO, i els altres dos sindicats signants del conveni SISCAT, pel que consideràvem una vulneració de la llibertat sindical en la vessant de la negociació col.lectiva, quan al marge del conveni signat, Metges de Catalunya va negociar amb les patronals millores només per a una categoria professional.

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha dictat sentència condemnant a:
  • Unió Catalana d'Hospitals
  • Consorci Associació Patronal Sanitari i Social
  • Associació Catalana d'Entitats de la Salut
  • Metges de Catalunya
  • Comitè de Vaga
La condemna ha estat per vulneració de la llibertat sindical en la vessant de la negociació col.lectia i ANUL·LA  l'acord a què van arribar. També condemna de manera solidària a 6500 euros a cada demandant com a indemnització i obliga a la publicació de la sentència íntegra a la web de cada demandat.

Es tracta d'una sentència recurrible al Tribunal Suprem, però en qualsevol cas, des de CCOO ho valorem molt positivament ja que des del nostre sindicat defensem els acords signats i les millores laborals per a totes les categories professionals.