CCOO exigeix ​​la dimissió immediata del conseller de Sanitat de Madrid

10 d’oct. 2014, 0:13 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 10 d’oct. 2014, 0:14 ]

-Javier Rodrígez ha culpabilitzat en les seves intervencions públiques a la professional afectada de la seva situació actual

- CCOO considera deplorable la gestió de la crisi sanitària produïda per la malaltia per virus Ébola, que estan duent a terme els nostres màxims responsables polítics. És intolerable l'actuació de la Conselleria de Sanitat en aquests moments

El sindicat vol recordar que el conseller de Sanitat de la Comunitat de Madrid, Javier Rodríguez, és el màxim responsable en l'aplicació del 'Protocol d'actuació davant casos sospitosos de malaltia per virus Ébola (EVE)', elaborat pel Ministeri de Sanitat i que, tal com demostren els esdeveniments ocorreguts i com reconeix el propi Ministeri, la seva aplicació s'ha portat "amb certa relaxació", el que està causant alarma social, tant en la ciutadania com entre els treballadors i treballadores de la sanitat. Sense haver conclòs la investigació, la qual hauria de determinar què ha pogut produir aquest contagi, el conseller de Sanitat ha convertit un desafortunat accident en un circ mediàtic, en afirmar públicament que la professional afectada havia mentit i ocultat informació al seu metge. Una vegada més, intenten desviar l'atenció de la ciutadania per traslladar tota la responsabilitat a aquesta professional, en lloc d'assumir la pèssima gestió que vénen escometent. CCOO considera que Javier Rodríguez no està capacitat per continuar sent el màxim responsable sanitari de la Comunitat de Madrid, ja que no ha demostrat estar a l'alçada per dirigir aquesta crisi. Davant la gravetat de les declaracions del conseller i de la seva nul · la capacitat professional per abordar aquesta situació d'emergència sanitària, el sindicat no pot per menys que exigir la seva dimissió i el nomenament d'un professional capaç i de prestigi que abordi, amb criteris de professionalitat i responsabilitat, aquest escenari. CCOO considera que si el conseller no dimiteix avui mateix, ha de ser el president de la Comunitat, Ignacio González qui ho destitueixi.