CCOO exigeix donar resposta a les polítiques de prevenció i control del VIH i les Infeccions de Transmissió Sexual

1 de des. 2013, 22:54 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 1 de des. 2013, 22:55 ]

L'eliminació del 900 rosa i les retallades sanitàries afecten a prevenció i a l'erradicació del VIH i la sida

Foto Amb motiu de la celebració del Dia Mundial de la Sida 2013, CCOO que té el compromís de lluitar contra la discriminació laboral i social que pateixen les persones amb VIH, per la millora de les condicions de la inserció laboral de les persones amb VIH, volem fer públic que, en l'actualitat, al nostre país, encara persisteixen l'estigma i la discriminació contra les persones amb VIH i continua la ignorància de la informació bàsica sobre el VIH

En aquest sentit, volem expressar la nostra preocupació pel retrocés que han suposat les polítiques entorn al VIH i la sida i, al mateix temps, les mesures de prevenció i control de totes les Infeccions de Transmissió Sexual (ITS).

Volem denunciar que des del govern central, s'estan aplicant mesures restrictives i retallades en l'àmbit de la salut, que afecten frontalment al dret de les persones i paral•lelament tenen greus conseqüències sanitàries.

Des del inici de la legislatura del PP s'han fet les següents retallades :

• eliminació del 900 Rosa ( 900 601 601), com a telèfon de referència.

Un servei que donàvem gratuïtament entitats i serveis pioners amb una experiència de més de 25 anys. Van deixar de rebre ajuts pel senzill fet de tenir seu a Barcelona. Al 2012, es van deixar fóra dels ajuts a les ONG catalanes que prestaven serveis a tot l'Estat Espanyol, privant-les de recursos i mitjans per continuar treballant en aquest àmbit. Deixant fóra a entitats i serveis pioners de reconegut prestigi internacional per la seva qualitat.

Volem posar de manifest que la ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, Ana Mato, malgrat el seu compromís de no discriminar les entitats catalanes a l'exercici 2013, encara no ha donat suport als programes elaborats des de Catalunya.

• desmantellament del Pla Nacional de la Sida ( PNS). Professionals del PNS, van estar acomiadats, amb el que suposa la pèrdua d'un personal experimentat i amb una vàlua professional molt important per tirar endavant polítiques de resposta al VIH/sida.

• des de el passat 1 d'octubre, tot un seguit de medicaments hauran d'estar copagats per les persones usuàries, entre ells alguns fàrmacs que s'utilitzen per la cura de d'hepatitis C o algunes malalties derivades de la sida. Això tindrà un alt impacte entre persones amb pocs recursos, i amb una alta probabilitat de que hi hagi persones que no acabin fent el tractament.

Amb aquesta política de retallades, CCOO, ens fem ressò del que adverteixen la comunitat sanitària i les entitats i organitzacions dedicades a la prevenció i atenció de les persones amb VIH i sida, que ens enfrontem al que representarà, a curt termini, un augment de l'estigma i la discriminació contra les persones que conviuen amb el VIH.
I assenyalem que, la pràctica desaparició de mesures, com son les campanyes d'informació i prevenció del VIH o ITS, la pèrdua de professionals i recursos, afecten directament en la capacitat de resposta davant d'aquesta problemàtica amb conseqüències sanitàries i socials.
Altre cop, les retallades afectaran amb contundència a les persones i col•lectius més vulnerables.