CCOO exigeix al Departament de Salut el compliment de la legalitat

21 de jul. 2014, 8:51 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

El sindicat demana a la cúpula del Departament que la llista d'espera no depengui de la capacitat econòmica dels usuaris

CCOO hem adreçat una carta al conseller de Salut, Boi Ruiz, al gerent del Servei Català de la Salut, i a tots els directors territorials del CatSalut, per exigir que els centres sanitaris del SISCAT compleixin la legalitat en tot allò que fa referència a l’atenció sanitària que reben els ciutadans i, molt especialment, perquè el Departament de Salut garanteixi que els ciutadans accedeixin en condicions d’igualtat als serveis sanitaris.

CCOO denuncia que la pràctica d’alguns centres sanitaris del SISCAT, d’oferir serveis sanitaris privats a aquells pacients a què estan obligats a atendre gratuïtament, vulnera de manera flagrant diverses lleis estatals i autonòmiques. La Llei general de sanitat, la Llei de cohesió i qualitat del sistema nacional de salut i la Llei d'incompatibilitat prohibeixen mantenir als centres sanitaris públics dues llistes d’espera diferenciades i que els professionals atenguin de manera privada a qui tenen obligació d’atendre en el seu lloc de treball al sector públic.

Aquestes activitats privades als centres públics contribueixen a la confusió dels interessos privats i públics en l’àmbit sanitari, que vam denunciar (http://www.ccoo.cat/sanitat/noticia/184111/ccoo-soposa-al-deteriorament-de-la-sanitat-catalana-i-a-la-confusio-dels-interessos-publics-i-els-privats) fa uns dies, per la qual cosa esperem que, al més aviat possible, el Departament de Salut aturi aquesta pràctica que incompleix flagrantment la legalitat i vulnera el dret dels ciutadans a accedir al serveis sanitaris en condicions d’igualtat.

En aquest enllaç podreu accedir a la carta esmentada:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de juliol de 2014