CCOO exigeix ​​que la retirada de la privatització dels hospitals es faci extensiva al conjunt de la sanitat pública madrilenya

28 de gen. 2014, 8:29 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Per a CCOO, la unitat, la lluita sostinguda i la constància de la Marea Blanca de la qual forma part aquest sindicat, ha estat fonamental per posar en qüestió les polítiques d'un govern obstinat a anteposar els seus interessos partidistes i mercantils als de la ciutadania madrilenya .

Èxit de la mobilització contra la privatització de la sanitat madrilenya

Després de l'anunci del Govern regional de deixar "sense efecte" el procés de privatització dels nous hospitals, CCOO mostra la seva satisfacció per la retirada d'una mesura clarament fracassada. Així mateix, manifesta la seva confiança en la Justícia que ha demostrat ser un mecanisme de protecció clar dels interessos de la ciutadania madrilenya davant dels que pretenen convertir els nostres drets en negoci i imposar un model ideològic contrari a l'aposta de la societat madrilenya per una sanitat pública, universal i de qualitat. Per a CCOO, la unitat, la lluita sostinguda i la constància de la Marea Blanca de la qual forma part aquest sindicat, ha estat fonamental per posar en qüestió les polítiques d'un govern obstinat a anteposar els seus interessos partidistes i mercantils als de la ciutadania madrilenya. En aquest sentit, el sindicat considera que el procés de privatització va més enllà de la mesura avui retirada. CCOO afirma que aquest Govern regional porta anys sotmetent a un procés de deteriorament i desmantellament al Sistema Públic Sanitari a la Comunitat de Madrid, aplicant constants retallades, reduint plantilles, privatitzant serveis, potenciant la sanitat privada per la via de les derivacions generalitzades en proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques. Per això, exigeix ​​que el Govern regional recondueixi de manera definitiva les seves polítiques sanitàries i obri un procés de diàleg amb tots els agents socials i sanitaris implicats. Finalment i en relació amb la dimissió del conseller de Sanitat, Javier Fernández Lasquetty, el sindicat manifesta que és una decisió d'acord amb un perfil de govern debilitat i en plena crisi, i reclama al nou conseller capacitat de govern, diàleg i garantia de participació social.