CCOO donem suport a la petició dels professionals de Neonatologia de l'Hospital Dr. Josep Trueta de Girona

5 de jul. 2016, 6:50 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 6 de jul. 2016, 1:10 ]

La Federació de Sanitat de CCOO donem ple suport a la petició dels professionals del Servei de Neonatologia de l’Hospital Dr. Josep Trueta de Girona.

Aquests professionals demanen per escrit i amb la seva signatura una millora del servei a on treballen ja que consideren la situació com a “insostenible”: “infraestructura obsoleta, manca d’espai, de material i de personal”. També ho descriuen com una situació “d’abandonament crònic” i que “fa molt difícil que els pacients rebin una atenció de qualitat i que es vegin exposats a situacions de risc innecessàries”.

Des de CCOO confirmem que és cert que no hi ha hagut obres de millora al servei des de fa 30 anys i també és cert que necessitem un hospital nou, però mentre no arriba, volem que la Generalitat doti del pressupost suficient per anar reformant infraestructures i així poder treballar en condicions òptimes i donar la qualitat assistencial que l’usuari es mereix.

En aquests moments, els pares dels nens ingressats manifesten notar un canvi de 180º quan són atesos al box d’urgències recentment reformat i després passen al servei de neonatologia. Si bé és cert que la professionalitat del conjunt de treballadors no és discutible, cal que l’entorn també ho sigui. I no ens podem oblidar que l’Hospital Dr. Josep Trueta és l’hospital de referència de les comarques gironines i que cap altre disposa d’aquest servei. Sembla que els gironins siguin ciutadans de segona. Sembla estrany que l’hospital que va ser anomenat en el seu dia “Hospital Amic dels Nens”, es trobi ara, en aquesta situació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de juliol de 2016