CCOO, dins la Plataforma Unitària de la Gent Gran de Catalunya, exigeix a la Generalitat una inversió en sanitat que repari el deteriorament de l'assistència sanitària

16 de febr. 2015, 5:15 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB
 La Plataforma Unitària de la Gent Gran de Catalunya, de la que forma part la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO, convoca una concentració demà dimarts, 17 de febrer, a les 10 h, a Barcelona, davant la seu de la Conselleria de Salut, a la Travessera de les Corts, 131-159 (Pavelló Ave Maria).

Es lliurarà al conseller de Salut un manifest en el qual, en primer lloc, s’exposa el deteriorament del sistema sanitari a Catalunya, produït per:
- La reducció del pressupost per habitant, que és molt inferior al que hi destinen els països de la UE-15.
- La desigualtat en la distribució de les retallades. Es retallen els serveis públics i sense ànim de lucre i s’augmenten els concerts els quals sí que tenen ànim de lucre. A més, es deriven pacients a hospitals privats.
- El tancament definitiu de llits hospitalaris als hospitals públics, cosa que provoca el col·lapse a les urgències a l’estiu.
- L’increment d’un 60% en les llistes d’espera quirúrgica per als 14 procediments de garantia i més temps de resolució de moltes exploracions complementàries.
- El model sistemàtic adoptat d’atendre les persones amb malalties cròniques avançades, que traspassa a les famílies la responsabilitat de la cura d’aquestes persones en procés terminal en lloc d’atendre-les en centres sociosanitaris.
- La pèrdua del caràcter públic i universal de la sanitat.

En segon lloc, en aquest manifest s’exposen les reivindicacions del col·lectiu al Departament de Salut:
- Recuperació de forma urgent del pressupost que s'hi destinava l’any 2010.
- Incrementar de manera gradual el pressupost anual fins equiparar-nos als països més avançats d’Europa.
- El compromís del Govern i de la resta de formacions polítiques que li donen suport de treballar per abolir, quan hi hagi una majoria política diferent al Congrés dels Diputats, el Reial decret Llei 16/2012 de 20 d’abril, de mesures urgents per garantir la sostenibilitat del sistema nacional de salut i millorar la qualitat i seguretat de els seves prestacions i les altres normes legals que representen un retrocés per a la sanitat pública.
- Reducció de les llistes i del termini mitjà d’espera.
- Dotar els serveis d’urgències amb els mitjans materials i humans necessaris per evitar el col·lapse.
- Recuperació del nombre de llits hospitalaris perduts aquests anys.
- No traspassar pacients dels hospitals i centres públics a centres privats, màxim si en els públics es mantenen llits lliures.
- Cap reforma del sistema sanitari sense previ acord amb els agents socials i els professionals del sector.
- Increment de les places sociosanitàries.
- El desenvolupament normatiu legal necessari per exercir el dret a una mort digna en llibertat i que es pugui reclamar, lliurement, l’aplicació de l’eutanàsia.
- La recuperació del control públic dels preus dels medicaments destinats a patologies menors.
- L’increment desorbitat dels preus representa un gran prejudici a la gent gran.
- El subministrament de medicaments a malalts crònics, com els malalts d’hepatitis C, que per raons econòmiques estan exposant la seva vida.
- Rebutgem qualsevol tipus de discriminació per raons d’edat per accedir a les teràpies més avançades del nostre sistema sanitari.
- Exigim la millora de les condicions laborals del conjunt de treballadors i treballadores sanitaris.
- Manifestar el nostre agraïment públic al conjunt dels professionals, que tot i veient disminuïdes les seves condicions laborals, mantenen la qualitat i el funcionament del sistema, evitant la seva fallida.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de febrer de 2015

Agenda:
Dimarts 17 de febrer de 2015
a les 10 hores
Davant la seu del Departament de Salut - Travesera de les Corts, 131-159 (Pavelló Ave Maria). Barcelona
16/02/2015