CCOO demana una Oferta d'Ocupació Pública excepcional de 94.000 places en el SNS

30 de juny 2016, 1:47 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO ha realitzat un estudi que revela que és possible, si hi ha voluntat política, convocar una Oferta d'Ocupació Pública (OEP) excepcional de 94.000 places en el Sistema Nacional de Salut, sense que això comporti increment pressupostari algun, és a dir, places pressupostades que o bé estan ocupades per personal interí, o bé es troben sense ocupar. Una anàlisi que s'ha dut conjuntament amb les altres federacions que conformen l'Àrea Pública de CCOO (Federació d'Ensenyament i Federació de Serveis a la Ciutadania) i que en total situa en 356.000 les places a convocar a les diferents administracions públiques.

Pel que fa a l'SNS, aquestes places s'han quantificat per comunitats autònomes i la FSS-CCOO, sense esgotar en absolut les seves propostes en matèria d'ocupació, plantejarà en cadascuna de les diferents meses sectorials que es realitzi aquesta Oferta d' ocupació Pública excepcional. "Aconseguir que finalment es pugui convocar aquesta OEP excepcional significarà que les condicions laborals en l'àmbit sanitari millorin àmpliament i que els usuaris percebin directament una major i millor qualitat assistencial", explica el secretari general de la FSS-CCOO, Antonio Cabrera, qui afegeix que al mateix temps aquest sindicat seguirà exigint la recuperació de drets arrabassats injustament, entre els quals es troba la jornada setmanal de 35 hores. en aquest sentit, una de les característiques que més destaca en l'ocupació pública sanitària és l'envelliment de les plantilles i la seva necessària renovació. Si s'atengués aquesta demanda de CCOO, s'atenuaria de manera important aquest problema, així com s'aconseguiria reduir de manera substancial el percentatge de temporalitat en el SNS, que actualment se situa en el 30,48% del personal assalariat.