CCOO defensa un canvi en les polítiques socials i econòmiques amb motiu del "Dia Mundial de la Salut"

8 d’abr. 2016, 3:23 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Avui, dia 7 d'abril, com tots els anys des de 1950, se celebra el "Dia Mundial de la Salut", en commemoració de la fundació de l'Organització Mundial de la Salut (OMS). Convé recordar, a aquest efecte, com és la definició que fa de la salut aquesta organització en el preàmbul de la seva Constitució: "La salut és un estat de complet benestar físic, mental i social, i no solament l'absència d'afeccions o malalties"

En els últims anys, les polítiques socials i econòmiques que tenen un gran impacte en la salut pública de la població han tingut conseqüències regressives en la universalització de la cobertura sanitària, augmentant de forma considerable la bretxa de l'equitat sanitària i l'allunyament de la població en la participació en les decisions i l'avaluació dels resultats en salut.Actualment, i com a conseqüència de les nefastes polítiques aplicades, una gran part de la població es troba lluny d'assolir l'estat de salut òptim que es desprèn de la definició esmentada. I és que una part cada vegada més àmplia de la ciutadania es veu abocada a la pobresa, la precarietat i la marginació, el ​​que suposa una pèrdua de la capacitat per cobrir les seves necessitats, entre elles les sanitàries.CCOO denuncia l'injust disseny del copagament farmacèutic, que limita l'accés al dret a la salut als ciutadans més vulnerables i amb menor renda, i la reducció de la cobertura oferta pels serveis públics de salut, que ha afavorit la "privatització" del sistema. Des de CCOO, es considera necessari un canvi radical en les polítiques socials i econòmiques dirigides cap a un Sistema Nacional de Salut (SNS) públic i accessible, dotat amb els suficients recursos humans i financers que permeti avançar en la cobertura universal com a element essencial de redistribució de la riquesa i augment de la qualitat de vida de les persones .. CCOO seguirà lluitant per revertir les retallades, i recuperar i augmentar la cartera de prestacions sanitàries com a elements essencials de millora de la qualitat de vida de les persones.