CCOO, CSIF i UGT recorreran els acords de Gestió Clínica i Prescripció Infermera

4 de maig 2015, 7:22 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Les tres organitzacions sindicals més representatives de la Sanitat han anunciat avui, 16 d abril de 2015, que presentaran una demanda de recurs contenciós administratiu davant l'Audiència Nacional i una queixa davant del Defensor del Poble contra els acords assolits recentment en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (SNS) sobre Prescripció Infermera i Unitats de Gestió Clínica

"Estem denunciant que el Ministeri de Sanitat està incomplint la Llei de Llibertat Sindical vulnerant el dret a la Negociació Col·lectiva i per tant el dret a la llibertat sindical de les organitzacions sindicals més representatives. El ministre Alfonso Alonso no s'ha reunit amb els sindicats 05:00 mesos després del seu nomenament. Tant la Prescripció Infermera com les Unitats de Gestió Clínica, dos temes de gran calat per als professionals sanitaris, han estat aprovats pel Consell Interterritorial sense passar per l'Àmbit de Negociació ", denuncia el secretari general de la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO), Antonio Cabrera. D'aquesta manera, les tres organitzacions sindicals tenen previst presentar en el termini d'una setmana la queixa formal davant el Defensor del Poble i la demanda judicial en quinze dies aproximadament. Unes mesures, que també aniran acompanyades d'assemblees en els centres de treball i d'un calendari de mobilitzacions en el conjunt del SNS. "Aquests temes haurien de passar prèviament per l'Àmbit de Negociació del SNS. Sense aquest pas previ, s'està trencant el dret a la negociació col·lectiva ", afegeix Antonio Cabrera. CCOO, CSIF i UGT denuncien que el Ministeri de Sanitat ha obviat al conjunt dels sindicats més representatius del sector sanitari al no haver-los convocat per abordar i negociar assumptes de gran calat per a la Sanitat pública i seus treballadors i treballadores. Així mateix, seguiran prenent les mesures necessàries per forçar al Ministeri de Sanitat a debatre amb els sindicats les condicions de treball del personal sanitari, la manca de recursos i el deteriorament assistencial produït al llarg dels darrers anys.