CCOO, contra la creació del Consorci Sanitari de Lleida

23 de març 2015, 6:55 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 23 de març 2015, 6:59 ]

El passat dia 19 de març de 2015, al Parlament de Catalunya es va votar una moció presentada per ICV que demanava la reprovació del conseller de Salut de la Generalitat, Boi Ruiz, per les polítiques sanitàries que s’apliquen i també, juntament amb ERC, aturar la creació del Consorci Sanitari de Lleida, que implicava la destrucció de l’ICS.

Respecte a aturar el Consorci de Lleida, el partit de Govern es va quedar sol. Des de la Federació de Sanitat de CCOO de Lleida felicitem aquest acte democràtic que recull la realitat de la ciutadania amb un futur sanitari incert, i reconeix el patiment de les persones malaltes, agreujat per les politiques sanitàries neoliberals d’aquest govern; i valorem que més enllà de ser un període electoral es doni la raó a la ciutadania organitzada que lluita al carrer i on som tots representats.

La moció recull el reconeixement de les pressions assistencials, la mala gestió o la precarietat laboral que venim patint els treballadors i les treballadores de la sanitat pública catalana. La manca de transparència que caracteritza al Govern de la Generalitat i que des de CCOO denunciem contínuament també ha estat present al Parlament.

CCOO de Lleida creu que el que cal no és crear res nou, sinó integrar tots els recursos sanitaris públics del territori a l’Institut Català de la Salut, entitat que té un fort control administratiu. Si no és eficient, com diuen, de ben segur que és perquè no els interessa. No oblidem que els gestors són braços del propi conseller de Salut

CCOO continuarem la lluita al carrer amb totes les plataformes, associacions, ciutadans, marees... fins que des del Govern no es retiri aquest Consorci Sanitari de Lleida i les polítiques sanitàries mercantilistes.

Creiem necessari un ampli debat polític i ciutadà del model sanitari català. Un cop decidit el model, si s’escau, podem crear estructures. Una cosa queda clara: cal fer sentir la nostra veu com a professionals, juntament amb la de la ciutadania, i esperem que el Govern ens escolti i respecti la majoria parlamentària aturant el Consorci Sanitari de Lleida i les retallades en salut.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya

Barcelona, 23 de març de 2015