CCOO considera insuficient la proposta del ministre de Sanitat

31 de març 2015, 7:07 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

-Creu que s'ha de proporcionar la targeta sanitària i garantir un accés normalitzat a l'assistència sanitària pública (assistència, diagnòstic, seguiment, medicació) a totes les persones que viuen a Espanya

Davant l'anunci realitzat en el matí d'avui pel ministre de Sanitat senyor Alonso relatiu a proporcionar assistència sanitària als estrangers en situació irregular CCOO manifesta: 1.- Ja va ser denunciat des de CCOO que la reforma de l'SNS pel Govern del PP al any 2012 era totalment innecessària i que l'únic que generaria era patiment i inseguretat a aquelles persones - entre ells, els estrangers en situació administrativa irregular- que anaven a quedar sense cobertura sanitària. 2.- CCOO saluda la rectificació del Ministeri, però creu que s'ha de proporcionar la corresponent targeta sanitària a totes les persones, és a dir, garantir un accés normalitzat a l'assistència sanitària pública (assistència, diagnòstic, seguiment, medicació) per a totes les persones que viuen a Espanya, tal com venia produint-se de manera normalitzada i sense cap problema des de l'any 2000. 3.- El sindicat denuncia també l'intent d'alarmar a la població per part del ministre, quan assenyala, mentint, raons de saturació dels serveis d'urgència, la qual cosa es deu no a accés de la població estrangera en situació irregular sinó als brutals retallades en els pressupostos destinats a la sanitat pública i molt especialment en aquelles CCAA governades pel PP que han portat al desmantellament de serveis sanitaris i al col·lapse de molts altres.  4.- Així mateix , se sembra l'alarmisme quan diu que la rectificació es recolza en raons de salut pública, quan no hi ha cap motiu per a això, ja que no hi ha dada, indici o incidència que relacioni la població estrangera amb cap qüestió de salut pública . Per a CCOO, la normalització de l'extensió i la garantia de l'accés a l'assistència sanitària és una condició bàsica d'un estat del benestar que es preï mínimament de ser-ho, és a dir, tractar de garantir la salut de la població. En opinió de CCOO , el PP primer va excloure a part de la població de l'assistència sanitària, després va disminuir pressupostàriament seu abast i prestacions i, finalment, privatitza: aquesta és la realitat de la política sanitària del PP. Per això, si bé saludem la mesura, CCOO entén que és insuficient i, considerant la proximitat de diferents convocatòries electorals, oportunista