CCOO adverteix al SAS que el material de vacunació de la grip no té un dispositiu de bioseguretat

13 de nov. 2015, 9:58 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

El secretari general de la FSS-CCOO Andalusia, Humberto Muñoz, ha enviat una carta a la directora general de Professionals del SAS, Celia Gómez, en la qual li transmet la seva preocupació sobre que el material de vacunació del SAS contra la grip i el pneumoc oc no compti enguany amb un dispositiu de bioseguretat, el que pot suposar un risc per al personal que manipuli aquest material, a més d'un incompliment de la norma. Aquesta organització sindical sol·licita a l'Administració sanitària que extremi les mesures de vigilància i control en aquest cas i compleixi la Llei de prevenció de riscos laborals.

El dia 26 d'octubre va començar la campanya de vacunació contra la grip i el pneumococ, que porta a terme la Conselleria de Salut per a la temporada 2015-2016. La grip estacional representa un important repte epidemiològic a nivell mundial i per al seu control disposem cada any d'una vacuna eficaç que permet controlar l'expansió de la malaltia i les seves conseqüències.

No obstant això, aquest any, el material de vacunació del SAS es caracteritza perquè no compta amb un dispositiu de bioseguretat, el que pot suposar un risc per als treballadors i les treballadores que manipulin aquest material, a més d'un incompliment de la norma. "Cap dels tres tipus de vacunes contra la grip i cap de les dues antipneumocòcciques, disposen de dispositiu de bioseguretat", manté el secretari general de la FSS-CCOO Andalusia, Humberto Muñoz, a la carta que ha enviat a la directora general de Professionals del SAS, Celia Gómez.

La FSS-CCOO Andalusia considera que s'està incomplint la Directiva Europea 2010/32 / UE, de 10 de maig de 2010, que aplica l'Acord Marc per a la prevenció de les lesions causades per instruments tallants i punxants en el sector hospitalari i sanitari, així com l'Ordre ESS / 1451/2013, de 29 de juliol, per la qual s'estableixen disposicions per a la prevenció de lesions causades per instruments tallants i punxants en el sector sanitari i hospitalari.

D'altra banda, la tasca dels delegats i delegades de prevenció, com a representants dels treballadors en matèria de PRL, és fonamental i, per aquest motiu, necessiten comptar amb la col·laboració de l'Administració per facilitar la seva participació activa en totes les activitats relacionades amb la seva comesa, inclosa per descomptat la campanya de vacunació contra la grip, per afectar les condicions de treball dels nostres professionals i per garantir que aquesta sigui segura. No obstant això, tampoc s'ha traslladat cap informació ni s'ha complert el deure de l'empresa de consultar els delegats i delegades de prevenció prèviament a la presa de decisió sobre el material a emprar en la campanya.

La FSS-CCOO Andalusia, sempre vigilant i compromesa amb el compliment de la normativa vigent en matèria de PRL, ha realitzat campanyes informatives i de notificació per a la prevenció de lesions causades per instruments tallants i punxants en els centres de treball per sensibilitzar al personal sobre la importància d'informar sobre aquests accidents de treball i la seva prevenció, però tot això no té sentit si des de l'Administració sanitària no es camina en la mateixa direcció i es prenen les decisions adequades en què prevalguin els criteris preventius sobre qualsevol altra consideració.

Per tot l'anterior, CCOO demana que s'extremin les mesures de vigilància i control en aquest cas i es compleixi la Llei de prevenció de riscos laborals, l'article 33 garanteix la consulta i participació dels delegats i delegades de prevenció en qualsevol aspecte de seguretat i salut dels treballadors.