CCOO acusa d '"irresponsabilitat" a Sanitat per no abordar en la Mesa Sectorial les mesures de seguretat contra l'Ebola a Ceuta i Melilla

29 d’oct. 2014, 6:54 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO) acusa d '"irresponsabilitat" a l'Institut Nacional de Gestió Sanitària (INGESA) i al Ministeri de Sanitat per no convocar la Mesa Sectorial en relació al virus de l'Ebola, per abordar amb els sindicats les mesures que garanteixin la seguretat i protecció del personal, i per tant de la ciutadania, en els centres sanitaris de Ceuta i Melilla.

CCOO considera "contradictori i preocupant" que, mentre el Ministeri de Sanitat demana col·laboració per mantenir la calma entre els professionals i la població, en l'únic territori en què manté competències sobre l'atenció sanitària faci "un abandó de funcions tan evident". Segons assenyala CCOO, mentre totes les CA han convocat per a aquest fi les meses sectorials en els seus respectius àmbits de responsabilitat, l'INGESA, únic que depèn directament del Ministeri de Sanitat, a data d'avui no ha convocat la taula ni ha respost a la sol·licitud de convocatòria urgent i monogràfica que aquest sindicat va realitzar el dia 16 d'octubre. "La preocupació augmenta en la mesura que es tracta de les dues ciutats espanyoles més susceptibles, tant per la proximitat geogràfica com per la pressió migratòria que tenen, de veure afectades per un cas de virus Ebola ", assenyalen dirigents de CCOO. El sindicat responsabilitza directament a les adreces d'INGESA i del Ministeri de Sanitat de les possibles conseqüències que pogués tenir la tardança en la presa de decisions sobre un tema tan sensible mediàticament com greu en les seves conseqüències.