CCOO acusa al Ministeri de Sanitat i als Fòrums Professionals de trencar la unitat sindical i perjudicar els professionals sanitaris

1 d’oct. 2015, 10:54 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

-L'estratègia empresa pel Ministeri de fomentar el diàleg amb els Fòrums Professionals, vulnerant el dret a la negociació col·lectiva dels sindicats amb representació en l'Àmbit de negociació ha donat els seus fruits

Mentre han entretingut amb una falsa negociació en aquest àmbit, s'han anat deteriorant les condicions laborals dels professionals sanitaris, per cert, els que més han perdut en aquest període de crisi. S'han negociat dos projectes de Reial Decret, que poden tenir repercussions molt nocives per als professionals afectats i per al propi Sistema Sanitari Públic, per una banda, el Reial Decret d'Unitats de Gestió Clínica, pot ser una via oberta a futures privatitzacions en el Sistema, una pèrdua segura d'ocupació, en un sector on les ràtios de personal, estan molt per sota dels dels països del nostre entorn, i sens dubte, no ha situat al ciutadà en l'eix de la gestió clínica, base primordial de la mateixa, només se situa com a prioritat l'estalvi econòmic, per això es vinculen els incentius a l'estalvi econòmic. D'altra banda, el Reial Decret sobre "prescripció infermera", no només posa en qüestió la competència de la infermeria, de poder prescriure, donant-li un paper gairebé testimonial, sinó que a més, suposa una trava per als professionals que actualment treballen i que estan qualificats pel seu contingut curricular en la carrera de grau que posseeixen, exigint un nou requisit per treballar en alguns llocs de treball. Sens dubte, un flac favor als professionals d'infermeria que avui treballen en el sector sanitari. L'evidència confirma que quan hi ha unanimitat sindical, vegeu els acords sobre homogeneïtzació de barems, unificació de categories professionals, etc ..., l'acord i la millora de les condicions de treball dels professionals sanitaris, és més fàcil, quan s'aconsegueix dividir el front sindical se'ns debilita i això comporta inexorablement incapacitat per millorar les molt deteriorades condicions de treball en el sector sanitari. CCOO fa una crida al seny tant al Ministeri com als Fòrums Professionals per unir les nostres forces per aconseguir, millorar les condicions de treball dels professionals, així com blindar un Sistema Sanitari, que ha demostrat que amb un finançament adequat, no amb les retallades que hem patit en els últims cinc anys , és el millor i el més eficient Sistema Sanitari dels països del nostre entorn.