Cabrera denuncia la destrucció d'ocupació en la sanitat espanyola durant la crisi

29 d’oct. 2015, 6:40 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

-El secretari general de la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO), Antonio Cabrera, denuncia la situació de la sanitat a Espanya durant el període de crisi comprès entre 2010 i 2014, com a ponent al XXXVI Plenari del Grup del Mediterrani de la Federació Europea de Serveis Públics, celebrat avui 27 d'octubre a Madrid, i del que CCOO forma part com a membre actiu.

Antonio Cabrera, secretari general de la FSS-CCOOAvui s'ha celebrat a la seu del Parlament Europeu de Madrid un Plenari del Grup de la Mediterrània, compost per representants sindicals europeus (Xipre, França, Grècia, Israel, Itàlia, Malta, Portugal i Espanya, afiliats a la Internacional de Serveis Públics - ISP ) per debatre sobre la situació de crisi europea i l'afectació dels nous tractats que han de venir com el TTIP. En la seva intervenció, el ​​secretari general de la FSS-CCOO, Antonio Cabrera, denuncia en el si del XXXVI Plenari del Grup del Mediterrani, la ruptura de la negociació col·lectiva i que, després de quatre anys consecutius de caiguda pressupostària a Espanya, el pressupost de 2015 és gairebé un 10% inferior al del 2010; així mateix indica que la suma del capítol de despeses de personal és un 7,2% inferior al de 2010. "Sobre el capítol d'inversions, el pressupost de 2015 s'ha ensorrat, sent és un 62,2% més baix que el 2009" . D'altra banda, Cabrera explica que les comunitats autònomes han eliminat 21.000 llocs de treball en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut (SNS), fet que suposa una reducció de més del 4%, i que afecta tant a personal sanitari com no sanitari, destacant per la seva reducció l'atenció hospitalària especialitzada i en Infermeria. El secretari general de la FSS-CCOO no ha deixat escapar l'oportunitat per denunciar que, tant la despesa sanitària pública de les comunitats, com la despesa sanitària de les Administracions Públiques han patit reduccions, trobant diferències substancials entre comunitats pel que fa a la despesa pública i concertació privada. Així mateix, Cabrera ha posat el punt de mira en les reduccions de la despesa sanitària de les Administracions Públiques en euros per habitant i en l'incrementat de la despesa sanitària de les llars en productes farmacèutics i la caiguda de la despesa de les llars en assistència odontològica. "Preocupa que a Espanya tenim 6.000 llits menys en funcionament en centres sanitaris públics ", ha dit el secretari general de la FSS-CCOO, al mateix temps que va afegir:" el temps mig en llista d'espera quirúrgica ens situa encara 11 dies per sobre de la dada de 2012. A més, el grau de satisfacció disminueix progressivament ". Finalment, Cabrera ha criticat la paralització i ruptura de la negociació en el sector públic en Mesa General; la reducció de drets en relació a jornada, salaris i paga extra; l'ànim privatitzador d'algunes comunitats (Madrid, Castella-la Manxa, Galícia, etc ...), destacant la victòria del moviment social Marea Blanca, que ha paralitzat la privatització d'alguns hospitals.