Acord per la recuperació de la paga de 2012 (Sector Públic)

10 de juny 2016, 3:31 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

FotoFruit de la unitat sindical, de la capacitat de proposta i de la mobilització dels delegats i delegades sindicals, ahir dijous, 9 de juny, es va arribar a un acord amb l’Administració que beneficiarà els treballadors i treballadores del sector públic.

El mes de gener, els sindicats van aconseguir un vot unànime de tots els grups parlamentaris a una resolució favorable a les demandes proposades. Amb la negociació, va ser possible començar a revertir les retallades: devolució de dies d’assumptes propis, devolució de la paga de 2012 i que quedi sense efecte el descompte del 5% que es va fer als salaris d’aquest mateix any.

L’acord que s’ha assolit a la reunió de la Mesa General de la Funció Pública significa:
- El compromís del Govern per complir la resolució parlamentària i a la recuperació del marc de condicions laborals anteriors a 2012.
- Deixar sense efecte la retallada del 5% del salari de l’any 2012.
- Abonar el 75,96% pendent de la paga de 2012 (a l’octubre/novembre del 2016, el 20,32%, al març del 2017, el 35,32%, i al març del 2018, el 20,32%)
- El gaudi dels dies addicionals de vacances a partir d’aquest estiu.

Llegeix i descarrega aquí l'acord de la Mesa (pdf)

Llegeix i descarrega aquí l'Acta de la reunió de la Mesa (pdf)