Inici‎ > ‎

Notícies Sanitat

CCOO interposarà demanda als Tribunals per l’endarreriment del 100% de la DPO (complement de productivitat variable per objectius ) del sector SISCAT corresponent a l’exercici 2019

21 de set. 2021, 9:51 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

https://www.ccoo.cat/wp-content/uploads/2021/09/siscat-sanitat.jpgLa mediació al Tribunal Laboral de Catalunya ha finalitzat sense acord

Al febrer del 2020, en seu parlamentària, CCOO vam comparèixer per reclamar el restabliment de les DPO tant al sector ICS com al sector SISCAT. Posteriorment, es va determinar a través de la Llei 12/2020, de 13 d’octubre l’abonament de les quantitats corresponents als exercicis 2019 i següents.

Si bé és cert que a l’ICS ja es va restablir el 100% per als exercicis 2019 i 2020, en el cas del SISCAT només es va restablir per a l’exercici 2020, restant pendent la recuperació de la DPO de l’exercici 2019.

Aquestes quantitats han estat reclamades de forma periòdica i reiterativa tant a les patronals corresponents com al mateix Catsalut, però davant la passivitat de tots ells, la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya vam interposar  sol·licitud de mediació en procediment de conflicte col·lectiu davant del Tribunal Laboral de Catalunya.

Aquesta mediació ha tingut lloc avui 21 de setembre de 2021, i ha finalitzat sense acord, per la qual cosa CCOO interposarà demanda als Tribunals.

14 de juliol, Dia Internacional de les TCAI

19 de jul. 2021, 7:15 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 19 de jul. 2021, 7:16 ]

Foto      Amb motiu del Dia Internacional de les TCAI (tècniques i tècnics en cures auxiliars d’infermeria), des de CCOO volem reivindicar, una vegada més, el reconeixement de les tasques que desenvolupem les TCAI com a membres de l’equip d’infermeria on aportem els nostres coneixements sempre vetllant per al benestar i la seguretat dels pacients.

Fa temps que la lluita d’aquest col·lectiu es concentra a aconseguir que les nostres reivindicacions siguin escoltades, sobretot en allò que es refereix a la requalificació professional i a l’actualització de les funcions, que tot i les mobilitzacions i els avenços, en l'actualitat, es troben en un punt mort.

Les TCAI demanem que el Govern escolti les nostres propostes, que faci una actualització d’acord amb la realitat, que modifiqui els estudis reglats de la categoria i que faci un pas endavant i col·loqui al lloc que correspon les tècniques i tècnics en cures auxiliar d’infermeria. Durant els últims temps, difícils per a tots els col·lectius que formen part de la sanitat, les TCAI hem demostrat el nostre compromís amb la societat, la nostra entrega, i hem estat presents en les campanyes per combatre la pandèmia de la COVID-19. Aquest període ens ha mostrat una dura realitat on ens hem enfrontat amb nous reptes i oportunitats per tal demostrar la nostra vàlua.

Reivindiquem la nostra professió, que es basa en l’atenció directa al pacient, perquè som la mà que dona suport i confiança en el moment de pal·liar el dolor i les pors que se senten davant la malaltia i, de vegades, la mort.

Des de CCOO volem mostrar aquest reconeixement i agraïment, i esperem que es vegi reflectit en un canvi de nivell i en l'apoderament de tot el col·lectiu i a tots els llocs de treball on les TCAI prestem els serveis donant el millor de nosaltres.

Grup TCAI de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya

CCOO reclamem valorar la sanitat pública i més pressupost per recuperar drets socials i laborals

14 de juny 2021, 8:24 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 14 de juny 2021, 8:27 ]

Davant els recents canvis produïts a la Conselleria de Salut de la Generalitat de Catalunya, com són el nomenament de l’Honorable Conseller Josep Maria Argimon, la secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, així com Gemma Creaywinckel, que dirigirà el CatSalut, i Yolanda Lejardi, que dirigirà l’Institut Català de la Salut, la Federació de Sanitat de CCOO els fem tot un seguit de demandes que podem resumir en els següents punts:

Fa molts anys que els pressupostos destinats a salut al nostre país han anat minvant, amb la traducció d’una menor atenció sanitària, un increment de les llistes d’espera de tot tipus i unes retallades en drets laborals de milers de professionals del nostre país.

• Els i les professionals hem aguantat un sistema sanitari al qual no li ha faltat res més que la pandèmia per la COVID-19 per veure realment les mancances que tenia, i ara ha arribat l’hora de retornar tot allò que se’ns deu, a treballadors i a usuaris.
  • Cal més pressupost en general, però inversió específica en la promoció de la salut i la prevenció de la malaltia, i per això cal una necessària reestructuració de l’atenció primària de salut amb increment de plantilles.
  • No podem deixar de banda tampoc la necessària transversalitat i col·laboració entre el Departament de Salut i el Departament de Treball, Afers Socials i Família,  tal com s'ha pogut comprovar durant aquesta pandèmia, amb la gent gran i d'altres col.lectius.
  • Pel que fa a l’ICS creiem que ha arribat el moment d’absorbir serveis i/o empreses que no havien d'haver marxat mai i agilitzar els processos d’oferta pública d’ocupació.
  • No es pot externalitzar ni un sol servei més de la sanitat pública (recentment s’ha parlat dels serveis d’esterilització de grans hospitals de Barcelona), sinó tot el contrari, cal tornar a fer públics els serveis que en el seu dia es van deixar en mans d’interessos privats.
  • En definitiva, no volem que es faci negoci amb la nostra salut, perquè hi perd la ciutadania, i en la vessant professional apostem per l'equiparació de drets, ja que l'activitat i prestació que donem és la mateixa.

CCOO pide no repetir los errores de cometidos en las fiestas navideñas para evitar una ‘cuarta ola’

31 de març 2021, 2:49 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

CCOO analiza y valora las consecuencias de la ‘tercera ola’ de la pandemia del Covid-19 por la afectación de la infección en la población española durante las fiestas de inicios de diciembre, las fiestas navideñas y los días posteriores a estas, así como de los efectos sobre el personal sanitario y la sobrecarga laboral que se deriva de ella.

CCOO alerta de que los casos confirmados, las hospitalizaciones, ingresos en UCI y fallecimientos a nivel nacional se duplicaron en el periodo comprendido entre el 2 de diciembre de 2020 y el 24 de febrero de 2021.

En la valoración realizada por este sindicato destaca que, durante el mismo periodo (2-12-20/24-2-21), los casos confirmados en el personal sanitario también se duplicaron, con 41.620 registros nuevos. Unas cifras en las que se incluyen las y los profesionales sanitarios de centros institucionales y no a todas las categorías, por lo que este dato no refleja la realidad de personal contagiado en centros y servicios sanitarios y sociosanitarios.

De este modo, se han producido no menos de 41.000 incapacidades temporales en ese periodo de máxima atención asistencial. Teóricamente los Servicios de Prevención deberían evaluar todos los casos, especialmente aquellos en los que no se ha conseguido saber el foco de exposición, pero, según los registros facilitados al Ministerio de Sanidad desde las distintas Comunidades y que publica semanalmente, el 26 de febrero los casos Covid-19 cuyo origen es desconocido suponía casi un 37%.

La infradeclaración de accidentes de trabajo por Covid-19 es notable y de ello da cuenta el avance de accidentes de trabajo (enero/diciembre 2020), que sitúa los accidentes de trabajo con baja por Covid-19 en 9.858, cifra muy inferior a la realidad ocasionada por la pandemia.

CCOO dona suport a la iniciativa 'Right to Cure' per a la supressió de les patents de les vacunes contra la COVID-19

16 de març 2021, 4:12 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Que els productors de vacunes contra la COVID-19 en comparteixin el coneixement i la tecnologia

Foto

Quan es compleix un any des que l'OMS va declarar la pandèmia de COVID-19, i en un moment en què les vacunes s'han convertit en la gran esperança per a controlar l'expansió del contagi, CCOO s'ha sumat al Comitè Right2Cure a Espanya per donar suport a la iniciativa Ciutadana Europea per a la supressió de les patents, que ja ha arribat a les 100.000 signatures. Necessitem el teu suport, signa la petició a https://noprofitonpandemic.eu/es/

L'objectiu de la iniciativa és impulsar una proposta legislativa per instar la Comissió Europea a què els productors de vacunes, com Pfizer / BioNTech, AstraZeneca i Moderna, comparteixin els coneixements i la tecnologia de les vacunes, renunciïn a les patents de manera temporal i permetin una producció de les vacunes a nivell mundial que asseguri un accés universal. Per a això, la coalició necessita recollir un milió de signatures.

Compartir la tecnologia eliminaria un obstacle per a l'augment de la producció actualment retardada i la igualtat d'accés a les vacunes per a tothom, a tot el món. D'aquesta manera s'acceleraria la vacunació mundial evitant l'aparició de variants més agressives i letals. A nivell mundial, les dades d'UNICEF citades per Oxfam suggereixen que només el 43% de la capacitat de producció de vacunes COVID-19 declarada s'està utilitzant actualment per a les vacunes aprovades.

El subministrament de vacunes segures i eficaces per a tots s'està racionant artificialment a causa de la protecció dels drets exclusius i els monopolis de les corporacions farmacèutiques, tal com ha demostrat l'Aliança Popular per a les Vacunes (People 's Vaccine Alliance).

En el passat, els drets de propietat intel·lectual s'han suspès per fer front a grans crisis sanitàries. Jonas Salk, l'inventor de la vacuna contra la poliomielitis, va permetre la seva sortida al mercat sense patent. Durant la crisi de VIH, milions de persones van morir perquè no podien permetre's el tractament i la protecció. Després d'una batalla d'una dècada, les empreses farmacèutiques es van veure obligades a permetre excepcions a les patents. El món no es pot permetre esperar tant.

Tot i que la investigació i el desenvolupament de vacunes i tractaments s'han finançat en gran part amb diners públics, les empreses han obtingut les patents i el monopoli d'explotació per 20 anys. Aquesta posició de monopoli garanteix beneficis abusius enmig d'una pandèmia a costa de vides humanes.

Des de la Iniciativa Ciutadana Europea "Right2Cure" es recorda que: "Les inversions públiques han de produir béns públics que beneficiïn a tots, no generar beneficis per als alts executius, accionistes i especuladors. La Comissió Europea ha de suspendre l'actual sistema de patents, els monopolis i el secretisme per oferir unes vacunes accessibles a tothom. Amb la nostra Iniciativa Ciutadana Europea, tenim el poder d'obligar-los a fer-ho. Així mateix, amb l'objectiu d'immunitzar la major quantitat de persones exigim a la UE que no limitin l'administració de vacunes a cap de les ja existents i que hagin superat els controls de la mateixa Unió i de l'OMS.

Necessitem el teu suport, signa la petició a https://noprofitonpandemic.eu/es/

CCOO es mostra en desacord amb la decisió del Departament de Salut envers el pagament per les vacunacions al personal sanitari

3 de març 2021, 11:08 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 3 de març 2021, 11:08 ]

Foto   CCOO de Sanitat de Catalunya estem totalment en desacord del criteri que utilitza el Departament de Salut, i la consellera Sra. Alba Vergés, signant una resolució del dia 22 de febrer del 2021 on dictamina que el preu per vacunació, del personal d’infermeria i del personal administratiu, dels centres de Catalunya ,sigui com a hora ordinària.
Totalment es desacord per què, des del gener vam demanar en el Consell del CatSalut que les i els professionals que feien les tasques de vacunacions, tant als centres sanitaris pel personal sanitari, com en els centres residencials, per tota la geografia del país, ho feien en hores fora del seu horari anual de treball, així entenem que el cobrament d’aquesta tasca havia de ser com hores extraordinàries.

També vam demanar equiparació, perquè havia alguns centres que pagaven com hora extraordinària i altres com hora d’atenció complementaria. El resultat a dia d’avui és que hi ha hagut diferents preus per la mateixa feina pel Departament de Salut, el qual suposem a estat el resultat de fer aquesta Resolució per fixar un preu igual per tothom.

Ha estat una gran sorpresa que ara es pagui com hora ordinària, tant als col·lectius d’infermeria com altres d’administració, ja que queden menyspreats davant una tasca importantíssima, després de fer moltes hores assistencials cada dia, d’oferir-se per un causa social, i en definitiva per fer el què toca fer en aquests moments. Llàstima que des del Departament no estiguin a l’alçada també.

CCOO reclama el reconeixement del nivell professional del col·lectiu de Tècnics i Tècniques en Cures Auxiliars d'Infermeria, TCAI

16 de febr. 2021, 14:24 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 16 de febr. 2021, 14:25 ]

Comunicat del Col·lectiu TCAI de la Fed. De Sanitat de CCOO de Catalunya:

Foto    Durant aquesta pandèmia que la societat està patint, el personal sanitari ha demostrat la seva vàlua, la seva capacitat de lluita i de lliurament als altres. Hem rebut aplaudiments i felicitacions, però tot passa i en l'actualitat tornem a la dura realitat, continuem esperant que es reconegui la titulació de grau superior que es la que correspon al nivell d’estudis per a la categoria de Tècnic/a en Cures Auxiliars d’Infermeria (TCAI), la modificació de les nostres funcions. Durant el període de pandèmia estem assumint tasques per a les que estem preparats/des i capacitats/des per a realitzar de forma autònoma i sense delegació

Creiem que tot l'esforç que les sanitàries estem fent a favor de la sanitat i de la cura i benestar dels pacients, s’ha veure compensat amb el reconeixement del nostre nivell professional, aplicant la disposició transitòria tercera de l'EBEP (Estatut Bàsic de l’Empleat Públic) en la qual es reconeix el nostre nivell.

Per tot l'anteriorment exposat, volem que es reprengui d'una forma seriosa, responsable i sense més dilació en el temps, el reconeixement de la categoria de TCAI, la seva requalificació i donar el nivell que correspon dins de l'organització de la Sanitat. Aquest reconeixement ha d’estar acompanyat de les retribucions corresponents i per tant, la revisió de les taules salarials.

D’una altra banda, des de CCOO sol•licitem a la gerència de l’ICS la creació de la figura d’adjunta de tècnic/a de cures d’infermeria. Aquesta figura ha de formar part activa de l’equip d’infermeria, i s’ha d’integrar de manera real en les activitats i en l’elaboració d’objectius dels diferents centres. La seva integració a la Direcció d’Infermeria l’ha de portar a participar en qualsevol grup de treball.

D'igual manera creiem necessari que aquest reconeixement es faci extensiu a totes les categories professionals que treballen dins la sanitat en compliment de l’EBEP.
I és per tot això que el col•lectiu TCAI de CCOO volem el que ens correspo

CCOO valora el reconeixement de malaltia professional per Covid per a sanitaris i sociosanitaris però denuncia que no concreti si afecta a tot el personal

9 de febr. 2021, 8:25 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB

Davant la publicació del Reial decret llei 3/2021, de 3 de febrer de 2021

El Reial decret llei, publicat el 3 de febrer de 2021, del Consell de Ministres que reconeix la malaltia professional per als professionals sanitaris i sociosanitaris és fruit de la mobilització sindical que CCOO i altres organitzacions estan portant a terme des que es va declarar la pandèmia. Suposa un pas endavant, encara que des de CCOO manifestem la nostra preocupació pel fet que no es dona una cobertura completa a totes les persones potencialment afectades per la seva feina als centres. Per a aquest sindicat es fa necessari que el text aclareixi l'abast de les mesures de concreció de la protecció al personal dels centres que han patit el contagi per COVID-19, que avui dia, ja suposen l'afectació de 118.000 treballadores i treballadors.

CCOO mantenim la reivindicació que es reconeguin amb aquest mateix dret la totalitat d'activitats sanitàries i sociosanitàries, cosa que inclou personal subcontractat que treballa en aquests centres, ambulàncies, ajut a domicili, serveis funeraris i totes les residències per a la gent gran (no només les medicalitzades), així com el conjunt d'activitats auxiliars que participen en l'atenció sanitària i sociosanitària, i que estan exposades al contagi per contacte amb pacients.

A més, ÇCOO considerem que el reconeixement de l'existència de malaltia professional per contagi a aquest risc biològic, no pot tenir una limitació temporal tal i com recull l'art. 6 del Reial decret llei 3/2021 perquè l'exposició a aquest risc no finalitza amb l'aixecament per les autoritats sanitàries de totes les mesures de prevenció adoptades per fer front a la crisi sanitària ocasionada pel SARS-CoV-2.

CCOO ha mantingut una linia de treball institucional, tant als espais de Seguretat Social com en els de salut laboral i els estrictament sanitaris amb cada un d'aquests ministeris, en els quals s'ha presentat propostes concretes basades en evidències científiques que avalen el reconeixement de malaltia professional. Una de les darreres reunions mantingudes amb el Ministeri de la Seguretat Social va ser el passat 26 de novembre.

CCOO presenta una esmena d'addicció parcial al projecte de Llei de pressupostos generals de l'Estat per tal de donar resposta global al marc de les qualificacions i classificació professional

23 de nov. 2020, 1:39 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 23 de nov. 2020, 1:40 ]

COCO conjuntament amb la Plataforma Nacional de Técnicos Sanitarios C1 hem presentat una esmena al projecte de llei de pressupostos generals de l'Estat per al proper 2021, per tal que inclogui una partida pressupostària que doni resposta global al marc de les qualificacions i classificació professional.

Aquesta esmena es presenta amb la finalitat de declarar conclosa la vigència de la disposició transitòria 3a de l'actual Decret legislatiu 5/2015 de 30 d'octubre perquè s'aprovi el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (EBEP).

Aquesta Llei (EBEP), en la seva disposició transitòria tercera, fa referència a la nova classificació professional i es crea per regular els nous títols universitaris oficials vigents a l'entrada en vigor d'aquest estatut i fins que es generalitzi la seva implantació. Ara bé, aquest EBEP publicat al 2007 és ja una norma derogada i substituïda pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut de l'empleat públic, i malgrat tot s'està mantenint de manera continuada la situació de transitorietat per als graus de formació professional, als quals, realment no els afecta la implantació dels títols universitaris.

La regla en matèria de transitorietat era clara: "delimitar de manera precisa l'ampliació temporal", no obstant això, reiterem que no s'ha dut a terme i caldria que el legislador estableixi un termini concret per tal que el règim transitori conclogui.

Des de CCOO continuem mantenint la nostra determinació històrica de donar una resposta global al marc de les qualificacions i classificació professional que es correspongui amb els avenços produïts en el sector sanitari. Una proposta de futur que doni resposta a tots els col.lectius que integren el Sistema Nacional de Salut.

20/11/2020

La Federació de Sanitat de CCOO mostra la seva disconformitat amb el nou "Procediment d'actuació enfront de casos d'infecció pel nou coronavirus SARS-CoV-2 en fase de mitigació"

3 de nov. 2020, 10:09 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 3 de nov. 2020, 10:10 ]

Davant la recent publicació del nou protocol per al tractament dels contactes estrets amb persones COVID+ en els cas de professionals de la sanitat, des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya mostrem la nostra total disconformitat i oposició per considerar que no fa més que posar en risc a d’altres professionals i usuaris.

Fins ara, quan es detectava que un o una professional havia estat amb un contacte estret COVID+, preventivament s’aïllava al professional durant 10 dies (anteriorment, 14 dies), cosa que eliminava el risc de possibles transmissions a terceres persones (pacients, familiars, companys de feina, ciutadania...). Amb el nou protocol, en el moment en què s’estableix el contacte positiu, se li realitza la PCR al professional, i si surt negativa, immediatament segueix al seu lloc de treball, quan és àmpliament reconegut per la literatura científica que en el moment del contacte difícilment la PCR serà positiva, ja que es pot positivitzar en dies posteriors.

Som coneixedors del dèficit de professionals que fa anys que arrossega el nostre sistema sanitari, però no per això hem de posar en risc als nostres professionals i molt menys que s’implementin menys mesures de seguretat que a la resta de sectors del teixit empresarial.

I és per tot això que demanem al Departament de Salut que hi hagi una rectificació immediata perquè considerem que no s’estaria garantint la seguretat i salut de les persones treballadores de la sanitat. No tot s’hi val.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 de novembre de 2020