Inici‎ > ‎Notícies Salut Laboral‎ > ‎

Premi Aurora Gómez al grup de treball de prevenció de riscos

15 de jul. 2015, 10:09 publicada per Secció Sindical CCOO-HMB   [ actualitzat el 15 de jul. 2015, 14:10 ]

El Premi Aurora Gómez, a la lluita feminista en  l’àmbit laboral, que atorga la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya, ha estat aquest any per al grup de treball de prevenció de riscos psicosocials de l’Hotel Colón de Barcelona pel seu treball en el procés d’avaluació de riscos psicosocials, que va aconseguir implantar mesures que fomenten la participació de la plantilla en l’organització del treball de l’hotel, fet que suposa una millora substancial de les condicions de treball per al conjunt de la plantilla.

En la seva valoració, el jurat va considerar el fet que al departament de cambreres de pisos, departament totalment feminitzat, s’han aconseguit implementar mesures que tenen una dimensió de gènere important, ja que han suposat la participació de les treballadores a l’hora de distribuir la feina i un procés democràtic i participatiu per triar l’uniforme de treball i passar de la bata clàssica als pantalons…
Aquesta és una experiència en la qual s’han apoderat les dones que treballen en aquesta empresa, i ha estat valorada tant pel conjunt de la plantilla com per la direcció de ’empresa.

El jurat ha decidit, a més, fer una menció especial al grup impulsor per a un futur monument a la presó de dones de les Corts, ja que com a projecte participatiu pretén fer visible la memòria de les dones represaliades pel franquisme. N’ha valorat l’esforç per fer un projecte participatiu per a la recuperació de la memòria històrica de la
ciutat de Barcelona.
L’acte de lliurament del premi va tenir lloc en el marc de l’Escola d’Estiu de CCOO de Catalunya, a Sabadell.

Rosa Sans